Faget er en del af salgstrainee forløbet for OK-ansatte.
Du lærer at analysere og skabe overblik over virksomhedens markedssituation og salgspotentiale – herhjemme og internationalt.
Du bliver i stand til at vurdere, hvordan virksomhedens potentiale udnyttes bedst muligt, og du får indsigt i de internationale forhold, der har indflydelse på markedsføringen.
Det lærer du om
- Markedsinformationssystemer
- Kunders købsadfærd og -kriterier på B2C- og B2B-markeder
- Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
- Internationalisering
- Metoder til markedsanalyser
Det kan du, når du er færdig
- Planlægge og gennemføre markedsundersøgelser
- Vurdere konkrete situationer med udgangspunkt i virksomhedens markedsinformationssystem
- Planlægge internationaliseringsprocesser, markedsudvælgelse og indtrængningsstrategier
- Beskrive, analysere og vurdere købsadfærd og -kriterier på både B2B- og B2C-markeder
- Gennemføre markedssegmentering og udvælge kundemålgrupper
- Udarbejde differentierings- og positioneringsstrategier i brandingarbejdet
- Identificere virksomhedens markeds- og salgspotentiale og udnytte potentialet bedst muligt
- Indsamle og analysere markedsdata og foretage købsadfærdsanalyser
Eksamen og ECTS-point
Faget afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. Du får en karakter efter 7-trinsskalaen.
'Markedsinformation og -analyse' giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af kurset.
Ingen kursusdato fastlagt