Aktuelle forskningsprojekter
Vi driver en række projekter i samarbejde med virksomheder og videninstitutioner.
Her kan du blive inspireret af vores aktuelle forskningsprojekter.
Arealanvendelse og det kommunale klimaregnskab
I projektet undersøges hvordan det kommunale klimaregnskab udarbejdes i praksis samt hvordan klimaregnskabet og arealanvendelse, implementeres i den kommunale forvaltning.
Arealanvendelse og det kommunale klimaregnskabBOOST 3.0 – 4 dimensional uddannelse
Forskningsprojektet undersøger, hvordan man kan opnå bred implementering af forskningsresultater om karakteregenskaber med afsæt i 4 dimensional uddannelsesmodellen.
BOOST 3.0 – 4 dimensional uddannelseBønner på bordet – bælgplanter i fødevarer
I projektet på Erhvervsakademi Aarhus arbejder vi med bælgplanters kvalitet og egenskaber som råvare, ingrediens og i færdige produkter.
Bønner på bordet – bælgplanter i fødevarerHello Future!
This project provides a practicable model integrating design and strategy to help SMVs accelerate their product development process and overcome uncertainty.
Hello Future!Skab jer online
I projektet undersøges det, hvordan undervisere kan designe læringsaktiviteter, der skaber sociale fællesskaber mellem studerende i et online uddannelsesforløb.
Skab jer onlineTværfagligt samarbejde i SMV’er
Forskningsprojektet afdækker drivers & dangers i tværfagligt samarbejde i danske SMV’er, hvor hovedformålet er at opbygge systematisk viden, der belyser praksis for anvendelse af tværfaglige teamkompetencer i SMV’er.
Tværfagligt samarbejde i SMV’erEr havre davre (2): Hesteejeres viden om fodring
Forskningsprojektet tegner et ”landkort” over de aktører, der er med til at få viden om fodring ud til hesteejerne.
Er havre davre (2): Hesteejeres viden om fodringVidere med e-didaktikken – men hvordan?
Forskningsprojektet udforsker grundlaget for en fremadrettet digital understøttelse af akademiets undervisning. Projektet afdækker akademiets aktuelle e-didaktiske praksisser og kommer med bud på yderligere kvalificering af disse.
Videre med e-didaktikken – men hvordan?