Tag 'markedsinformation og -analyse' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse
Med ’markedsinformation og -analyse’ lærer du at analysere og skabe overblik over virksomhedens markedssituation og salgspotentiale – herhjemme og internationalt.
Du bliver i stand til at vurdere, hvordan virksomhedens potentiale udnyttes bedst muligt, og du får indsigt i de internationale forhold, der har indflydelse på markedsføringen.
Det lærer du om
- Markedsinformationssystemer
- Kunders købsadfærd og -kriterier på B2C- og B2B-markeder
- Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
- Internationalisering
- Metoder til markedsanalyser
Det kan du, når du er færdig
’Markedsinformation og -analyse’ er for dig, der ønsker værktøjer til at:
- planlægge og gennemføre markedsundersøgelser
- vurdere konkrete situationer med udgangspunkt i virksomhedens markedsinformationssystem
- planlægge internationaliseringsprocesser, markedsudvælgelse og indtrængningsstrategier
- beskrive, analysere og vurdere købsadfærd og -kriterier på både B2B- og B2C-markeder
- gennemføre markedssegmentering og udvælge kundemålgrupper
- udarbejde differentierings- og positioneringsstrategier i brandingarbejdet
- identificere virksomhedens markeds- og salgspotentiale og udnytte potentialet bedst muligt
- indsamle og analysere markedsdata og foretage købsadfærdsanalyser
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'markedsinformation og -analyse' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS
Faget afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport.
Du får en karakter efter 7-trinsskalaen.
'Markedsinformation og -analyse' giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.