Markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri
Brænder du for at starte dit eget firma eller skabe innovative løsninger i en etableret virksomhed? Og er du klar til at yde en ekstra indsats under din uddannelse? Så søg om optagelse på 'markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri'.
På uddannelsen bliver du rustet til at udvikle ideer, koncepter og forretningsmodeller og omsætte dem til handling og iværksætteri. Alt imens du uddanner dig til markedsføringsøkonom.
Du behøver ikke starte egen virksomhed for at være ”iværksætter”
Uddannelsen er både for dem, der drømmer om eget CVR-nummer, og for dem, som ser sig selv skabe værdi i en større eller mindre virksomhed.
På uddannelsen lægger vi fra start ud med idéudvikling og innovation, så du behøver ikke have en færdig idé, når du starter. Du skal blot have lyst til at arbejde med innovation og iværksætteri sammen med andre studerende.
Du lærer også at spotte muligheder i eksisterende virksomheder og omdanne dem til kreative løsninger, oplevelser eller nye forretningsområder, som udvikler virksomheden.
Få iværksætteruddannelse og faglige udfordringer
Du kommer til at opleve markedsføringsøkonomuddannelsens høje faglige niveau og får samtidig ekstra faglige udfordringer, som giver dig en uddannelse med mere tyngde. Du bliver en del af et ambitiøst hold, som vil noget ekstra med deres uddannelse.
Erhvervsakademi Aarhus blev i 2024 kåret til Årets Entreprenante Uddannelsesinstitution ved DM i Entreprenørskab – og vores studerende var også med i den vindende virksomhed Oculare.
Flere af vores studerende på specialet har desuden været på besøg i Løvens Hule på DR.
Iværksætterlinjen har givet mig værdifulde værktøjer, som kan overføres en-til-en til iværksætterlivet. Der er en god kombination af teori og noget 'just-do-it' praksisnært. Der er iværksætterkonkurrencer undervejs, som er spændende og lærerige at deltage i. Der er ikke én måde at drive iværksætteri på – og det afspejles på uddannelsen.
Maja, iværksætterstuderende
Indhold på specialet
Markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri er en linje på markedsføringsøkonomuddannelsen.
Som markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri kan du specialisere dig under din uddannelse gennem følgende:
Studiet klædte Mikkel på til at starte sit eget
Mikkel skabte et hudplejebrand baseret på kaffegrums sammen med tre studiekammerater mens de læste til markedsføringsøkonom på iværksætter-linjen.
Læs historien herSådan søger du om optagelse på specialet
Du skal søge ind på markedsføringsøkonomuddannelsen på optagelse.dk. Ansøgningsfristen er 15. marts (kvote 2) og 5. juli (kvote 1). Læs mere her
Vi anbefaler, du undersøger dine muligheder for at søge i kvote 2, hvor du vurderes på andet end dit snit. Se hvordan vi vurderer ansøgere i kvote 2
Du får svar på, om du er optaget, i en besked på nemStudie 28. juli. Når du accepterer din studieplads på uddannelsen på nemStudie, kan du samtidig vælge et speciale, du vil søge ind på.
Du skal acceptere din studieplads og vælge speciale senest 30. juli kl. 23.59.
For at søge ind på specialet, skal du senest 3. august kl. 23.59 uploade de krævede bilag (se under ’krav til motiveret ansøgning og andre bilag’ nedenfor). Du får vejledning i den information, du får i forbindelse med dit svar.
Vi gør opmærksom på, at der kun oprettes ét hold pr. år, da vi ønsker, at branchen kan aftage vores dimittender. Det betyder, at du ikke er garanteret optagelse på specialiseringen 'international business og design management'.
Hvis du ikke bliver optaget på specialet, er du stadig garanteret plads på markedsføringsøkonomuddannelsen uden specialisering (almen linje).
Få fat i en studie- og karrierevejleder
Mail: vejledning@eaaa.dk
Telefon: 7228 6020