Søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA)

Et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring

Arbejder du med online markedsføring, eller ønsker du at blive klogere på begrebet? Så kan du ikke komme uden om Google Ads og Search Engine Advertising (SEA).

På dette forløb arbejder vi med opsætning og vedligehold af Google Ads, der sikrer dig, at din virksomhed får gode placeringer i Googles søgenetværk.

Sådan arbejder vi

Når man arbejder med Google Ads, kommer man ikke uden om en god opsætning. Derfor bliver du uddannet i at opsætte din konto strategisk, så du kommer godt fra start.

Forløbet er for dig, der endnu ikke har arbejdet med Google Ads, men ønsker at få indgående viden i fundamentet bag Google Ads, opsætning af en Google Ads konto og dertilhørende annoncer, samt vedligehold og optimering af Google Ads konto.

Det, der opsættes, skal kunne måles, og derfor vil det være en fordel, hvis du har en aktiv Google Analytics konto samt budget til Google Ads.

Fagets indhold

  • Søgeordsanalyse
  • Ad Rank Formula
  • Google Display
  • Google Ads Editor

Dit udbytte

Når du har taget faget, kan du:

  • Udvikle egen praksis i relation til udførelse af analyser, planlægning og gennemførelse af opgaver i forbindelse med SEA
  • Lave analyse af strukturen for opsætning af Google Ads
  • Vurdere og opstille udvalgte KPI’er for virksomhedens digitale strategi
  • Anvende primære og sekundære dataindsamlingsmetoder i relation til arbejdet med SEA
  • Anvende gængse metoder for vedligehold af Google Ads-konto.

Eksamen og ECTS-point

Du afslutter ’Søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA)’ med en eksamen, der bygger på en case baseret fra din virksomhed. Faget giver dig 5 ECTS-point.

Hel uddannelse, eller enkeltstående forløb

'Søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA)' er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, som er en del af det merkantile fagområde. Det kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser, eller du kan tage det som et enkeltstående forløb.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Ingen kursusdato fastlagt