Google Ads (Adwords)

Tag faget som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse

Få kompetencer til at øge omsætningen i din virksomhed. Hands-on undervisning fra første lektion.

Formålet med dette kursus i paid search er at give dig det, der skal til, så du kan tjene penge på Google via Google Ads.

Du får de helt rigtige værktøjer, en solid strategi og forståelse for, hvordan Googles annonceringsmuligheder kan udnyttes - og hvordan dens faldgruber kan undgås.

Det sikrer, at din virksomheds Google Ads-indsats kan blive en kæmpe succes.

Hør underviseren fortælle om kurset i Google Ads

Akademifag I Google Ads

Det lærer du

1. kursusgang – Google Search - fra strategi til kampagne

Vi vil dykke ned i Google Search og den kæmpe annonceringsmaskine, der ligger bagved.

Vi vil få indsigt i Google’s annonceringsmuligheder, dens muligheder og faldgruber. 

Du vil lære at udarbejde forskellige Google Ads-strategier og dertil hørende kampagnetyper.

2. kursusgang – Keyword Analyse og Search Netværk

En grundig keyword-analyse er grundlaget for annoncering på Googles Search Netværk. Du vil lære at finde de ord, dine potentielle kunder bruger til at finde dit website. Du vil også få forståelse for forskellig brug af søgeord og dettes betydning for performance på dit website.

Vi gennemgår, hvordan en god kampagne på Googles Search Netværk ser ud, og hvordan du skriver den gode annonce, der konverterer.

Du får styr på, hvordan kampagner skal optimeres efter alle kunstens regler.

3. kursusgang – Google Shopping

Sælger din virksomhed fysiske produkter, så er Google Shopping et must, uanset om I har en webshop i forvejen eller ej.

Du vil lære at opsætte et produkt feed, sådan at dine produkter står helt skarpt og kan blive vist på Google Shopping.

Vi gennemgår, hvordan et godt kampagne setup for Google Shopping skal se ud, og vi ser på mulighederne for annoncering, selvom du ikke engang har en webshop.

4. kursusgang - Google Display netværk

Google er meget mere end Google Search, og vi dykker derfor ned i annonceringsmuligheder uden for Google Search.

Du får indsigt i, hvad Google Display netværk er for en størrelse. Du lærer, hvordan du kan lave kampagner på denne platform, som kan tiltrække helt nye besøgende, men også få lokket de besøgende tilbage til dit website igen.

Udover dette vil du få kendskab til Googles øvrige annoncemuligheder, såsom annoncer på Gmail og annoncering på YouTube.

5. kursusgang – Eksamen

Dit eksamen bliver både spændende og rigtig udbytterig, da den bygger på en case baseret på din virksomhed, som du så direkte kan tage med tilbage og implementere.

Hvis du skal have det optimale ud af kurset, skal du være klar til at bruge mellem 3-5 timers forberedelse til hver kursusgang. Du får selvfølgelig mulighed for løbende sparring i løbet af kurset.

Det kan du, når du er færdig

Når du er færdig med forløbet, kan du gå direkte hjem og opsætte relevante kampagner på Google med de værktøjer og strategier, du har lært. Du vil lære, hvordan du vil få maksimal effekt ud af Googles annoncekampagner.

Du vil lære at navigere i den store Google-annoncering-maskine, som både indeholder store faldgruber og fantastiske eksponeringsmuligheder. 

Du får en dybere indsigt i, hvad dine brugere / potentielle kunders faktisk leder efter på nettet, og hvordan du giver det til dem.

Du får ikke blot indsigt i, hvordan du udvikler dine marketingstrategier. Du kan også se, hvilke produkter og ydelser kunderne efterspørger.

Derfor skal du vælge et kursus i Google Ads på Erhvervsakademi Aarhus

  • Du bliver undervist af en rutineret Google Ads ekspert
  • Du bliver undervist af en uddannet underviser
  • Du får 5 ECTS-points for kurset. Du får dermed mulighed for at bygge videre og tage kurset som et led i en uddannelse.
  • Du får hjælp på det niveau, DU har brug for
  • Du får kompetencer, der kan ses direkte på bundlinjen
  • Du udvikler dig fagligt og personligt
  • Du får mulighed for at indgå i et netværk med andre kursister, der står i samme situation som dig

Mere om underviseren

Harm Jan Kjær Feijer har arbejdet med Google Ads siden 2010. Som ansvarlig for Google Ads i webshops som SkatePro og Trendhim har han været med til at vækste disse virksomheder fra mindre forretninger til større spillere i hver deres branche med adskillige Gazelle-priser og E-handelspriser som resultat.

Harm Jan har været med i de forskellige vækstfaser fra disse virksomheder. Derfor kan han både sætte sig ind det lille setup og give gode indspark til den næste vækstfase af Google Ads.

Harm Jan er optaget af at være helt i front med viden om de seneste udviklinger og features på Google Ads-området. med sine hollandske rødder har han altid de internationale briller på og brænder for, at virksomheder tænker internationalt.

Din underviser: Harm Jan, Google-ekspert

Harm Jan Kjær Feijer

adjunkt

Mail: hjfe@eaaa.dk

Telefon: 7228 6216

Eksamen og ECTS-point

Du afslutter kurset med en eksamen, der bygger på en case baseret fra din virksomhed. Kurset giver dig 5 ECTS-point. 

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage dette som et enkeltstående kursus, eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring. Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Kurset 'Google Ads' svarer til faget 'søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA)' fra studieordningen for akademiuddannelsen i salg og markedsføring.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Google Ads (Adwords)

Startdato: 26-05-2021

Pris: 4.800 kr.

Pris er inkl. fuld forplejning

Tidspunkt: Dag

Download mødeplan (pdf)