Branding i praksis

Niveau og ECTS

Akademiniveau, 5 ECTS

Næste start

2. september 2024

Pris fra

6.020 kr.

For virksomheder

Kontakt os og få faget skræddersyet til netop din virksomhed.

Tilmeld dig nu
Kommunikation Og Formidling 015

Tag 'branding i praksis' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse

På dette kursus lærer du, hvordan virksomheden kan opbygge en brandingstrategi.

Fremtidens vinderbrands har en historie at fortælle, et budskab at formidle og en holdning at prædike. Brands skal ikke længere ”sælges”. De skal kommunikere og gå i dialog med forbrugeren.

Brands skal menneskeliggøres, have autenticitet og personlighed.

Vi sætter fokus på en række brandingstrategier, og vi undersøger, hvordan du sætter en brandingstrategi i sving i praksis.

Du lærer, hvordan du opbygger en strategi eller udvikler en kampagne. Du bliver klædt på til at komme godt fra start, så du bliver en mere værdifuld sparringspartner for din virksomhed og en bedre indkøber hos bureauet.

En af brandingstrategierne, vi arbejder med,  er brugen af brandkarakterer. Eksempler på kendte brandkarakterer er fx den talende østers hos Oyster, Matilde-pigen fra kakaomælken eller Hello Kitty-katten. Du får indsigt i teorien bag brugen af karakterer og de delelementer, der udgør din fremtidige succes.

4 ting, som du kan efter kun 4 dage

  • Forstå og arbejde professionelt med branding - og ikke bare ud fra mavefornemmelse
  • Lave en brandingstrategi, der passer til jer
  • Lave en kampagne, der matcher jeres brandingstrategi
  • Vurdere, om en brandkarakter/maskot er det rigtige match til jeres brandværdier
Marlene Ahlgreen Jensen

Mød din underviser på LinkedIn

Marlene Ahlgreen Jensen er lektor på erhvervsakademiet og har stor erfaring med branding, kampagner og visuelt design. Marlene har undervist på efteruddannelser, kurser og videregående uddannelser i 10 år og har udgivet bogen 'Character Design & Branding' på baggrund af et toårigt forskningsprojekt.

Mød Marlene på LinkedIn

Få skræddersyet efteruddannelse til din virksomhed

Hos Erhvervsakademi Aarhus kan vi skræddersy alle uddannelsesforløb og kurser, så de passer til netop dig og din virksomhed, organisation eller branche.

Bliv klogere her

Det lærer du om

  • Branding og brandingstrategier
  • Brandingværdier samt oversættelse til en karaktertype (fx en maskot)
  • Betydning af storytelling og effekter
  • Strategi med brug af brandkarakter
  • Karakterbrandingens rolle i en SoMe-/markedsføringsplan
  • Branding og markedsføringsstrategi – sammenhæng og samspil

Det kan du, når du er færdig

Med faget 'branding i praksis' får du:

  • en bred forståelse af både praksis og de vigtigste teorier inden for branding og brandingstrategi
  • værktøjer til at designe en karakter, og til at koble den til jeres brandværdier
  • redskaber til at lave en strategi og en kampagne, der bygger på brandkarakterer.

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'branding i praksis'' som et enkeltstående kursus.

Eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i kommunikation og formidling.

Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Eksamen og ECTS

Du kan afslutte 'branding i praksis' med en eksamen.

Du går til en mundtlig eksamen med udgangspunkt i et praktisk produkt, du har lavet. 

Du får en karakter efter 7-trinsskalaen. 

Faget giver 5 ECTS-point

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Akademiniveau

Branding i praksis

Startdato: 2. september 2024

Tidspunkt: 4 undervisningsdage kl. 9.00-15.30

Pris: 6.020 kr.

Pris er inkl. fuld forplejning

Se undervisningsdage (pdf)

Gå til kurven