Dataanalyse med Google Analytics-kursus

Tag faget som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse

Vidste du, at 75% af alle Analytics-konti ikke er opsat optimalt? Få kompetencer til at øge omsætningen i din virksomhed. Hands-on undervisning fra første lektion.

Formålet med dette forløb er at give dig det, der skal til, så du får indsigt i detaljerne omkring din hjemmeside, så du kan tjene penge på Google.

Vi tager udgangspunkt i data, analyser og kunderejsen, og vi arbejder målrettet med de tekniske udfordringer og kreative løsninger.

Hør om kurset i dataanalyse

Akademifag I Dataanalyse

Det lærer du

1. Kursusgang – Basisrapporterne i Google Analytics

Den første mødegang får du 100% styr på basisrapporterne i Google Analytics.

Vi kigger nærmere på Audience, Acquisition, Behaviour og Goals and Conversions.

Når du går herfra, kan du finde de mest grundlæggende rapporter og data i Google Analytics. Men det stopper ikke her.

2. Kursusgang – Opsætninger i Google Analytics

Når du møder ind til 2. kursusgang, står den på Channel Grouping, Content Grouping, filtre og Avancerede Segmenter.

Du lærer altså de mere avancerede dele af Google Analytics, så du kan blive en sand datahaj i din virksomhed. 

3. Kursusgang – Datavisualisering: Omsæt data til action

På tredje kursusgang lærer du opsætning af Google Data Studio, så du kan omsætte data til konkrete handlinger.

Her arbejder vi med visualisering af data og rapportering, så du kommunikerer og optimerer ud fra de målsætninger, som skaber størst værdi i forretningen. 

4. Kursusgang - Intro til Google Tag Manager

Den sidste kursusgang gennemgår vi opsætning i Google Tag Manager.

På den måde kan du selv opsætte tracking, som er mere valid end Googles egen standardopsætning og de data, du får i Google Analytics.

5. Kursusgang – Eksamen

Lad det være sagt med det samme – hvis du deltager aktivt, laver øvelserne og forbereder dig, så får du altid en sjovere eksamen. Du kommer til at snakke om DIN hjemmeside ud fra DIT arbejde. Det eneste ærgerlige ved femte kursusgang er, at tiden går alt for hurtigt.

Hvis du skal have det optimale ud af kurset, skal du være klar til at bruge mellem 3-5 timers forberedelse til hver kursusgang. Du får selvfølgelig mulighed for løbende sparring i løbet af kurset.

Det kan du, når du er færdig

Når du er færdig med forløbet, kan du gå direkte hjem til din arbejdsplads og implementere de ting, du har lært.

Du får ikke kun den læring, du oplever i undervisningen – du får også mulighed for at forbedre datakvaliteten i din virksomhed og dermed et bedre beslutningsgrundlag til at træffe de rigtige beslutninger.

  • Du får bedre indblik i dit marketingmix
  • Du får en dybere indsigt i, hvordan dine brugere / potentielle kunder interagerer og reagerer på dine marketingsignaler
  • Du kan vurdere de opsætningen i din Google Analytics
  • Du kan minimere bias og skjulte data
  • Du kan bygge videre på forløbet, når du kommer hjem
  • Du får gode råd til at finde ny viden, så du kan fortsætte udviklingen

Derfor skal du vælge et kursus i Google Analytics på Erhvervsakademi Aarhus

  • Du bliver undervist af en rutineret datanørd
  • Du bliver undervist af en uddannet underviser
  • Du får 5 ECTS-points for kurset. Du får dermed mulighed for at bygge videre og tage kurset som et led i en uddannelse.
  • Du får hjælp på det niveau, DU har brug for
  • Du får kompetencer, der kan ses direkte på bundlinjen
  • Du udvikler dig fagligt og personligt
  • Du får mulighed for at indgå i et netværk med andre kursister, der står i samme situation som dig
Andreas Solgaard

Om underviseren

Andreas Solgaard er en af landets mest anerkendte undervisere inden for webanalyse og digital markedsføring. Andreas er partner i marketingbureauet Become, hvor han arbejder med digital strategi for en lang række virksomheder.

Han har desuden undervist tusindvis af begyndere og øvede brugere i Google Analytics og Google Ads. Andreas har en god forståelse for behovet i forskellige brancher og kan formidle tekniske og komplekse emner så enhver kan forstå det. Til dagligt arbejder Andreas med alt fra mindre virksomheder til C20-virksomheder.

Eksamen og ECTS-point

Du kan afslutte ’dataanalyse' med en eksamen. Du får karakter efter 7-trinsskalaen. Faget giver dig 5 ECTS-point.

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'dataanalyse' som et enkeltstående kursus, eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring. Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af kurset.

Dataanalyse med Google Analytics

Startdato: 25-08-2021

Pris: 4.800 kr.

Pris er inkl. fuld forplejning

Tidspunkt: Dag

Download mødeplan (pdf)

Dataanalyse med Google Analytics

Startdato: 10-05-2022

Pris: 4.800 kr.

Pris er inkl. fuld forplejning

Tidspunkt: Dag

Download mødeplan (pdf)