Efteruddannelse Gruppearbejde 483

Forskning i forretningsudvikling og innovation

Praksisnær forskning, hvor vi sammen med virksomheder, iværksættere og andre uddannelsesinstitutioner udforsker hele processen fra idéudvikling og konceptafprøvning til implementering og skalering.

I en tid med hurtige teknologiske forandringer og nye markedsvilkår er evnen til at omsætte viden og idéer til konkrete løsninger vigtigere end nogensinde. 

Her er forretningsudvikling og innovation et afgørende parameter for virksomheder, der ønsker at styrke konkurrenceevnen og skabe vækst.

Målet med vores forskning er at udvikle løsninger, der ikke blot fungerer i teorien - men skaber reel værdi i praksis. Det skal bidrage til at styrke innovationsevnen, fremme iværksætterkulturen og give både virksomheder og studerende redskaberne til at realisere deres potentiale.

Se vores projekter

Gå på opdagelse i vores praksisnære forskning inden for forretningsudvikling og innovation.

Entreprenørskab i uddannelserne

Entreprenørskab i uddannelserne

Projektet sikrer, at innovative idéer og forskningsresultater udvikles til bæredygtige virksomheder med vækstpotentiale. Uddannelse i entreprenørskab er nemlig centralt for at skabe vækstvirksomheder.

Entreprenørskab i uddannelserne
EDUGreen: Entreprenørskab og Bæredygtighed i Uddannelser

EDUGreen: Entreprenørskab og Bæredygtighed i Uddannelser

I EDUGreen projekter undersøger vi, hvad bæredygtighedskompetencer er, og hvordan de kan udvikles med udgangspunkt i den eksisterende viden om entreprenørielle kompetencer og entreprenørielt mindset.

EDUGreen: Entreprenørskab og Bæredygtighed i Uddannelser
Small Data - Big Business

Small Data - Big Business

Forskningsprojektet undersøger, hvordan små og mellemstore webshops kan anvende small data effektivt i deres forretningsudvikling.

Small Data - Big Business
Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV

Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV

I projektet undersøges en ny forecast metode til mellem- og langsigtet forecasting af eksponentielt trendede tidsserier. Hvad er behovet for såvel ny som traditionelle forecast-metoder og -kompetencer i erhvervslivet?

Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV
Hello Future!

Hello Future!

This project provides a practicable model integrating design and strategy to help SMVs accelerate their product development process and overcome uncertainty.

Hello Future!
Indsigt giver udsyn – kun handling giver forvandling

Indsigt giver udsyn – kun handling giver forvandling

Projektet skal skabe handling og forvandling gennem en varig og systematisk kapacitetsopbygning og levendegørelse og forankring af den operationelle entreprenørskabsstrategi, (Handlekraft), som Erhvervsakademi Aarhus (EAAA) udviklede i 2023-2024.

Indsigt giver udsyn – kun handling giver forvandling
Tværfagligt samarbejde i SMV’er

Tværfagligt samarbejde i SMV’er

Forskningsprojektet afdækker drivers & dangers i tværfagligt samarbejde i danske SMV’er, hvor hovedformålet er at opbygge systematisk viden, der belyser praksis for anvendelse af tværfaglige teamkompetencer i SMV’er.

Tværfagligt samarbejde i SMV’er
Room for trends

Room for trends

Forskningsprojektet undersøger, hvordan hoteller i Danmark kan inspireres til at arbejde proaktivt med at implementere trends i deres forretning.

Room for trends
E for eksport – er e-handel nøglen til øget eksport i SMV

E for eksport – er e-handel nøglen til øget eksport i SMV

Forskningsprojektet undersøger, hvilke ressourcer og kompetencer der er afgørende for opstart af eksport via digitale salgskanaler i danske SMV´er.

E for eksport – er e-handel nøglen til øget eksport i SMV
Fra minus til plus - den værdiskabende økonomifunktion

Fra minus til plus - den værdiskabende økonomifunktion

Forskningsprojektet undersøger, hvordan mellemstore virksomheder kan udvikle deres økonomifunktion, så den skaber større værdi for organisationen og ledelsen.

Fra minus til plus - den værdiskabende økonomifunktion
Få dine kunder til at elske din webshop

Få dine kunder til at elske din webshop

Forskningsprojektet undersøger, om man ved at anvende Content Marketing kan forbedre brugeroplevelsen i e-handel med målet om at øge kundeloyalitet og salg i webshops.

Få dine kunder til at elske din webshop
Interaktionsdesigneres rolle i Virtual Reality

Interaktionsdesigneres rolle i Virtual Reality

Forskningsprojektet hjælper virksomheder med at designe Virtual Reality som formidlingsplatform, til undervisning, i markedsføring eller som spil og kunst.

Interaktionsdesigneres rolle i Virtual Reality
Kan teknologi skabe bedre kundeoplevelser?

Kan teknologi skabe bedre kundeoplevelser?

Forskningsprojektet giver konkrete anbefalinger til fysiske butikker om, hvordan de ved brug af teknologier kan give kunderne bedre oplevelser.

Kan teknologi skabe bedre kundeoplevelser?
Quickwins i indkøbsarbejdet

Quickwins i indkøbsarbejdet

Forskningsprojektet viser, hvordan indkøbsfunktionen kan øge sin værdi og gå fra at være et omkostningscenter til at blive værdiskaber.

Quickwins i indkøbsarbejdet
Sælg dig til vækst

Sælg dig til vækst

Forskningsprojektet undersøger, hvordan små og mellemstore virksomheder kan udvikle deres salgs- og marketingkompetencer – og i hvilket omfang kan det bidrage til vækst.

Sælg dig til vækst
Iværksætter-økosystem: Styrk iværksættermiljøet i vandbranchen

Iværksætter-økosystem: Styrk iværksættermiljøet i vandbranchen

Innovationsprojektet sætter fokus på at styrke iværksættermiljøet inden for vandbranchen gennem forskellige initiativer og aktiviteter til at fremme danske startsups og scaleups.

Iværksætter-økosystem: Styrk iværksættermiljøet i vandbranchen
IVÆRKZ.nu

IVÆRKZ.nu

Forskningsprojektet undersøger hvordan Erhvervsakademi Aarhus kan arbejde aktivt med at styrke studerendes interesse for og nysgerrighed inden for innovation og entrepreneurship.

IVÆRKZ.nu
What-if-Lab - styrkelse af talenttiltrækningen til vandsektoren

What-if-Lab - styrkelse af talenttiltrækningen til vandsektoren

Innovationsprojektet omhandler samarbejdet med ’What if Lab, der bidrager til at styrke talenttiltrækningen og et markant innovationsboost til vandsektoren i Midtjylland og resten af Danmark.

What-if-Lab - styrkelse af talenttiltrækningen til vandsektoren
Digital vækstkultur

Digital vækstkultur

Gratis uddannelsesforløb til små og mellemstore virksomheder med fokus på e-handel og digitale kundeoplevelser.

Digital vækstkultur
Innomatch

Innomatch

Projektet etablerer rammerne for, at de studerende og virksomheder kan etablere konkrete værdiskabende samarbejder om at udvikle innovation, skabe vækst og udveksle ny viden.

Innomatch
Kvinde kend din kerne

Kvinde kend din kerne

I projektet undersøges det, hvordan Erhvervsakademi Aarhus kan arbejde aktivt med at skabe en anden tilgang til og et andet narrativ om det at være iværksætter.

Kvinde kend din kerne
Tvaerfagligt Samarbejde I Praksis

E-bog: Tværfagligt samarbejde i praksis

E-bogen giver dig en forståelse for centrale begreber for tværfagligt samarbejde. Gennem praktiske eksempler præsenterer e-bogen en række drivers og dangers, der kan fremme eller bremse tværfagligt samarbejde i en virksomhed.

Hent e-bogen
Efteruddannelse Kursister Studiemiljø 2021 676

Styrk dine kompetencer i forretningsudvikling, salg og marketing

Vores kurser indenfor salg, marketing og forretningsudvikling er for dig, der ønsker at styrke dine kompetencer inden forretningsforståelse, marketingsstrategi eller forstå og analysere forskellige kundeadfærd og salgssituationer.

Se vores kurser her

Interesseret i at høre mere? Så kontakt:

Ulla Appel Haahr

Telefon

4188 6004

Stilling

forskningschef

Bliv inspireret

Dyk ned i vores andre praksisnære projekter og e-bøger.

Projekter

Projekter

Få ny viden i vores mange forsknings- og innovationsprojekter

Projekter
E-bøger

E-bøger

Her finder du vores e-bøger, der indeholder de vigtigste resultater og viden fra vores forsknings- og innovationsprojekter.

E-bøger