Forskning i forretningsudvikling og innovation
Praksisnær forskning, hvor vi sammen med virksomheder, iværksættere og andre uddannelsesinstitutioner udforsker hele processen fra idéudvikling og konceptafprøvning til implementering og skalering.
I en tid med hurtige teknologiske forandringer og nye markedsvilkår er evnen til at omsætte viden og idéer til konkrete løsninger vigtigere end nogensinde.
Her er forretningsudvikling og innovation et afgørende parameter for virksomheder, der ønsker at styrke konkurrenceevnen og skabe vækst.
Målet med vores forskning er at udvikle løsninger, der ikke blot fungerer i teorien - men skaber reel værdi i praksis. Det skal bidrage til at styrke innovationsevnen, fremme iværksætterkulturen og give både virksomheder og studerende redskaberne til at realisere deres potentiale.
Se vores projekter
Gå på opdagelse i vores praksisnære forskning inden for forretningsudvikling og innovation.
Entreprenørskab i uddannelserne
Projektet sikrer, at innovative idéer og forskningsresultater udvikles til bæredygtige virksomheder med vækstpotentiale. Uddannelse i entreprenørskab er nemlig centralt for at skabe vækstvirksomheder.
EDUGreen: Entreprenørskab og Bæredygtighed i Uddannelser
I EDUGreen projekter undersøger vi, hvad bæredygtighedskompetencer er, og hvordan de kan udvikles med udgangspunkt i den eksisterende viden om entreprenørielle kompetencer og entreprenørielt mindset.
Small Data - Big Business
Forskningsprojektet undersøger, hvordan små og mellemstore webshops kan anvende small data effektivt i deres forretningsudvikling.
Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV
I projektet undersøges en ny forecast metode til mellem- og langsigtet forecasting af eksponentielt trendede tidsserier. Hvad er behovet for såvel ny som traditionelle forecast-metoder og -kompetencer i erhvervslivet?
Hello Future!
This project provides a practicable model integrating design and strategy to help SMVs accelerate their product development process and overcome uncertainty.
Indsigt giver udsyn – kun handling giver forvandling
Projektet skal skabe handling og forvandling gennem en varig og systematisk kapacitetsopbygning og levendegørelse og forankring af den operationelle entreprenørskabsstrategi, (Handlekraft), som Erhvervsakademi Aarhus (EAAA) udviklede i 2023-2024.
Tværfagligt samarbejde i SMV’er
Forskningsprojektet afdækker drivers & dangers i tværfagligt samarbejde i danske SMV’er, hvor hovedformålet er at opbygge systematisk viden, der belyser praksis for anvendelse af tværfaglige teamkompetencer i SMV’er.
Room for trends
Forskningsprojektet undersøger, hvordan hoteller i Danmark kan inspireres til at arbejde proaktivt med at implementere trends i deres forretning.
E for eksport – er e-handel nøglen til øget eksport i SMV
Forskningsprojektet undersøger, hvilke ressourcer og kompetencer der er afgørende for opstart af eksport via digitale salgskanaler i danske SMV´er.
Fra minus til plus - den værdiskabende økonomifunktion
Forskningsprojektet undersøger, hvordan mellemstore virksomheder kan udvikle deres økonomifunktion, så den skaber større værdi for organisationen og ledelsen.
Få dine kunder til at elske din webshop
Forskningsprojektet undersøger, om man ved at anvende Content Marketing kan forbedre brugeroplevelsen i e-handel med målet om at øge kundeloyalitet og salg i webshops.
Interaktionsdesigneres rolle i Virtual Reality
Forskningsprojektet hjælper virksomheder med at designe Virtual Reality som formidlingsplatform, til undervisning, i markedsføring eller som spil og kunst.
Kan teknologi skabe bedre kundeoplevelser?
Forskningsprojektet giver konkrete anbefalinger til fysiske butikker om, hvordan de ved brug af teknologier kan give kunderne bedre oplevelser.
Quickwins i indkøbsarbejdet
Forskningsprojektet viser, hvordan indkøbsfunktionen kan øge sin værdi og gå fra at være et omkostningscenter til at blive værdiskaber.
Sælg dig til vækst
Forskningsprojektet undersøger, hvordan små og mellemstore virksomheder kan udvikle deres salgs- og marketingkompetencer – og i hvilket omfang kan det bidrage til vækst.
Iværksætter-økosystem: Styrk iværksættermiljøet i vandbranchen
Innovationsprojektet sætter fokus på at styrke iværksættermiljøet inden for vandbranchen gennem forskellige initiativer og aktiviteter til at fremme danske startsups og scaleups.
IVÆRKZ.nu
Forskningsprojektet undersøger hvordan Erhvervsakademi Aarhus kan arbejde aktivt med at styrke studerendes interesse for og nysgerrighed inden for innovation og entrepreneurship.
What-if-Lab - styrkelse af talenttiltrækningen til vandsektoren
Innovationsprojektet omhandler samarbejdet med ’What if Lab, der bidrager til at styrke talenttiltrækningen og et markant innovationsboost til vandsektoren i Midtjylland og resten af Danmark.
Digital vækstkultur
Gratis uddannelsesforløb til små og mellemstore virksomheder med fokus på e-handel og digitale kundeoplevelser.
Innomatch
Projektet etablerer rammerne for, at de studerende og virksomheder kan etablere konkrete værdiskabende samarbejder om at udvikle innovation, skabe vækst og udveksle ny viden.
Kvinde kend din kerne
I projektet undersøges det, hvordan Erhvervsakademi Aarhus kan arbejde aktivt med at skabe en anden tilgang til og et andet narrativ om det at være iværksætter.
E-bog: Tværfagligt samarbejde i praksis
E-bogen giver dig en forståelse for centrale begreber for tværfagligt samarbejde. Gennem praktiske eksempler præsenterer e-bogen en række drivers og dangers, der kan fremme eller bremse tværfagligt samarbejde i en virksomhed.
Hent e-bogenStyrk dine kompetencer i forretningsudvikling, salg og marketing
Vores kurser indenfor salg, marketing og forretningsudvikling er for dig, der ønsker at styrke dine kompetencer inden forretningsforståelse, marketingsstrategi eller forstå og analysere forskellige kundeadfærd og salgssituationer.
Se vores kurser herBliv inspireret
Dyk ned i vores andre praksisnære projekter og e-bøger.