Derfor Sender Hifi Klubben Medarbejdere På Videreuddannelse I Salg Og Markedsføring

Derfor sender Hifi Klubben medarbejdere på videreuddannelse i salg og markedsføring

”Det giver en stærkere forståelse for forretning, marked og kunderejser. Det er meget mere end bare salg og markedsføring,” siger chef og medarbejder om akademiuddannelse.

Salg, ecommerce, online marketing og kundeservice.

Lasse Werenberg er gennem sine 5 år hos Hifi Klubben blevet en værdifuld ’altmuligmand’.

Men selv om han sidder sikkert i jobbet som Customer Service Agent og kender biksen fra ende til anden, er han alligevel overrasket over, hvad det har givet ham at starte på akademiuddannelsen i salg og markedsføring:

“Min dagligdag er helt klart blevet sjovere. Jeg har fået en stærkere forretningsforståelse, bedre indblik i vores kunderejser samt vores position i markedet - fx set i forhold til Power og Elgiganten - og hvordan vi skal kommunikere. Alting hænger bedre sammen nu,” fortæller Lasse Werenberg.

Lasse og hans chef, Phillip, fortæller om gevinster ved efteruddannelse (1:35 min.)

”Følte, jeg havde et hul på CV’et”

Det var Lasses chef, Phillip Sønderskov, som opfordrede ham til at starte. 

Ideen fangede Lasse med det samme:

”Jeg gik direkte fra min HG til en elevplads i Føtex og videre til Hifi Klubben. Så uddannelsesmæssigt havde jeg lidt et hul på CV’et, følte jeg. Efter min HG var jeg virkelig skoletræt. Men efter 8 år på arbejdsmarkedet føler jeg mig mere moden og klar til at videreuddanne mig.”

Phillip Sønderskov har selv taget en diplomuddannelse i ledelse på Erhvervsakademi Aarhus og har over årene sendt mange medarbejdere afsted på akademi- og diplomuddannelser. 

“Det er vigtigt, at mit teams kompetencer udvikles, og vi sammen bliver bedre. Jeg er stor fortaler for, at man løbende uddanner sig, og jeg kan se, at medarbejderne skaber mere værdi, når de får løftet deres kompetencer.”  

Fuld løn, fede valgfag og nye døre, som åbnes

Hifi Klubben betaler uddannelsen for Lasse Werenberg, som han tager ved siden af arbejdet. 

Dermed får han fuld løn, alt imens han booster sit CV, udfordrer sig selv og åbner døre til nye roller hos Hifi Klubben. 

”Det er en super fed måde at gøre det på. Der er nok mange, som ikke gider gå på SU, når man først er kommet på arbejdsmarkedet. Jeg gik 3 timer ned i tid i starten, men hurtigt gik jeg på fuld tid igen. Det kan man sagtens,” fortæller han og fremhæver udvalget af valgfag.

”Lige nu tager jeg faget salgspsykologi, hvor vi alle har fået lavet en DISC-analyse (personprofil) og fået værktøjer til at læse kunderne i forskellige salgssituationer, så vi forstår os selv og kunderne bedre. Derefter tager jeg nok ecommerce eller strategisk salg, men det er faktisk helt svært at vælge,” siger han.

”Alle har erhvervserfaring. Det giver et andet niveau”

En af de helt store fordele ved både akademi- og diplomuddannelser på Erhvervsakademi Aarhus er, at alle studerende kommer med erhvervserfaring. Erhvervserfaring er nemlig et adgangskrav til uddannelserne.

Det nyder Lasse Werenberg i stor stil:

”Sparringen med de andre elever er helt fantastisk. Det giver en ny måde at anskue verden på, når folk med vidt forskellige jobs fra forskellige brancher diskuterer. Det gør det hele virkeligt og brugbart på en helt anden måde,” slutter han.

Er du blevet nysgerrig på akademiuddannelsen i salg og markedsføring?

Klik her og se alle fag på uddannelsen