Marketingstrategi og forretningsudvikling

Tag 'marketingstrategi og forretningsudvikling' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse

'Marketingstrategi og forretningsudvikling' er for dig, der vil have viden og værktøjer, så du kan analysere og arbejde strategisk med virksomhedens salg og markedsføring.

Dette fag var tidligere kendt som 'afsætningsstrategi', og du får her indblik i de helt grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer, så du i praksis kan bidrage til at analysere og løse virksomhedens nationale og internationale strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.

Det lærer du om

  • Virksomhedens planlægningsniveauer og mål
  • Forretnings- og vækststrategier og deres forbindelse til kundernes behov
  • Virksomhedens interne og eksterne forhold
  • Virksomhedens strategiske situation
  • Grundlæggende regnskabsforståelse
  • Konkurrenceret

Det kan du, når du er færdig

’Marketingstrategi og forretningsudvikling', er for dig, der ønsker værktøjer til at:

  • forstå centrale strategi- og markedsføringsbegreber
  • udvikle virksomhedens forretnings- og vækststrategier
  • vurdere virksomhedens interne styrker og svagheder, herunder ressourcer, kompetencer, værdiskabelse, produktportefølje og den økonomiske situation
  • vurdere muligheder og trusler i virksomhedens omverden, herunder brancheforhold, konkurrencesituation, relevante juridiske forhold og virksomhedens interessenter
  • opstille og udvælge strategier for virksomhedens forretningsmodel, så den bidrager til vækst og fremtidig konkurrenceevne
  • vurdere både virksomhedens og potentielle samarbejdspartneres økonomiske situation ud fra en grundlæggende regnskabsforståelse

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'marketingstrategi og forretningsudvikling' som et enkeltstående kursus, eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring. Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Eksamen og ECTS-point

Faget afsluttes med en 4 timers skriftlig prøve. Prøven er med intern censur og bedømmes efter 7-trinsskalaen. Faget giver 10 ECTS-point.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato.

Hvis der ikke er nogen tilmeldingsknap, kan du tjekke vores andre salgskurser, eller du kan kontakte Bettina nedenfor.

Marketingstrategi og forretningsudvikling

Startdato: 06-09-2022

Pris: 5.500 kr.

Tidspunkt: Tirsdag aften kl. 17.30-21.00

15 uger