Studerende sammensætter selv deres efteruddannelse i innovation, produkt og produktion

Akademiuddannelsen i innovation, produkt og produktion kan tilpasses mange forskellige brancher og udviklingsopgaver.

Her fortæller to studerende på efteruddannelsen, hvordan uddannelsen passer ind i deres opgaver og karriere.

Uddannelse kvalificerer Thomas til nye arbejdsopgaver

Akademiuddannelsen i innovation, produkt og produktion har givet industrirørlægger og pengeskabsmontør Thomas Borregaard troen på, at han kan andet og mere end det, han laver i dag. Thomas arbejder som montør i JC Pengeskabe og har taget akademiuddannelsen i innovation, produkt og produktion sideløbende med sit job.

”Jeg er faglært industrirørlægger og har arbejdet 15 år i JC Pengeskabe, først i produktionen, derefter otte år som montør. Jeg kan ikke blive ved med det, jeg laver, da det er hårdt for ryggen at flytte rundt på store pengeskabe,” siger Thomas og fortsætter:

”Derfor håber jeg, at uddannelsen kan kvalificere til nye arbejdsopgaver fx med udvikling, ledelse eller produktion. Uddannelsen har givet mig troen på, at jeg kan andet og mere end det, jeg laver i dag. Udover at jeg har flyttet mig fagligt, er jeg også blevet mere lyttende og reflekterende og mindre opfarende og påståelig.”

Louise er blevet prof til projektledelse

Akademifagene ’forretningsmodeller’ og ’projektledelse’ har gjort Business Process Manager Louise M. Helbo dygtigere til at lede og deltage i projekter.

Louise arbejder som Business Process Manager i dukaPC A/S og har læst akademifagene ’forretningsmodeller’ og ’projektledelse’.

”Efter at have læst to fag kan jeg se, at jeg griber tingene an på en anderledes måde, fordi jeg nu kan se nogle sammenhænge, jeg ikke så før,” siger Louise og fortsætter:

”Især har jeg fået godt styr på, hvordan man laver interessent- og risikoanalyser. Det betyder, at jeg i dag kan gøre et grundigere forarbejde, og at de projekter, jeg leder eller deltager i, ikke længere er forhastede. En af de bedste ting ved studiet er gruppearbejdet og den erfaringsudveksling, der er mellem os studerende. Vi har meget forskelligt at bidrage med hver især.”