Stor rift efter at læse e-commerce og digital marketing
Ny uddannelse i e-commerce og digital marketing har dobbelt så mange ansøgere, som der er pladser til.
Fra sommeren 2024 er der studiestart på Danmarks første hold på en ny professionsbachelor i e-commerce og digital marketing, og ud fra kvote 2-tal 15. marts tyder alt på, at uddannelsen kommer flyvende fra start.
266 kvote 2-ansøgere
Uddannelsen har dobbelt så mange ansøgere, som der er pladser til.
I alt har 163 søgt om optagelse på uddannelsen via kvote 2 den 15. marts. Heraf har 101 sat kryds ved uddannelsen som deres førsteprioritet.
Uddannelsen har plads til 80.
Endnu flere ansøgere til juli
5. juli er der ansøgningsfrist for at søge ind på uddannelsen via kvote 1, og her forventes endnu flere at søge ind.
Kombi af købmandsskab og tekniske færdigheder
Uddannelsen handler om at bygge e-handelsplatforme, sælge varer via digital markedsføring, forstå det tekniske set-up og bruge data til at professionalisere kunderejsen og de digitale handelsløsninger.
Ifølge erhvervsorganisationer som Dansk Industri er der stor efterspørgsel ude i virksomhederne efter medarbejdere med netop disse kompetencer.
Læs nyhed: Erhvervslivet har efterspurgt dem i årevis: Nu er Aarhus klar til at uddanne dem
Uddannelsen varer 3,5 år og rummer et længerevarende praktikophold, der giver de studerende solid erhvervserfaring.