Kursus i digital markedsføring
8 kursusdage - lær alt om digital marketing ved at arbejde direkte i værktøjerne – guidet af undervisere fra bureau- og e-handelsbranchen.
På dette kursus er du 100% hands-on. Du trykker på knapperne, lærer hvad knapperne gør, og hvad der sker bagefter.
Kurset 'digital markedsføring' giver dig de kompetencer, som erhvervslivet efterspørger. Det er et praktisk kursusforløb, som bytter marketing-buzzwords ud med konkrete marketingkompetencer.
Lige fra digital strategi, dataanalyse, UX og KPI’er til opsætning af SoMe-annoncering, Google Ads, SEO og konverteringsoptimering (CRO).
Mød dine undervisere og hør mere om kurset
Fagligt indhold på kurset i digital markedsføring
1) Digital strategi, målsætninger og KPI’er
Vi introducerer dig til et strategiframework, som du kan bruge til at udarbejde en velfunderet markedsføringsstrategi.
Alt fra konkurrentanalyse til de lavpraktiske action plans og KPI’er, der sikrer, at du har defineret din målsætning og ved, hvornår I er en succes.
2) Dataanalyse, tracking og systemer
Hvilke nøgletal skal du måle på? Hvordan performer dine online marketingaktiviteter egentlig? Og hvordan kan de optimeres?
Få indsigt i, hvordan datakilder kan kobles sammen, men også de begrænsninger der er forbundet med databehandling (og hvilke systemer der er lovlige at bruge).
3) SoMe-annoncering, Google Ads og content
Dine undervisere kommer med hands-on erfaring med annoncering og strategien bag. Derfor kan vi styrke din strategi og taktikker, når det kommer til annoncering.
Her arbejder vi især med Google Ads og annoncering på sociale medier, samt hvordan du skriver tekster der sælger. De to ting hænger nemlig uløseligt sammen. Vi kigger både på indholdsskabelse, planlægning, strategi og annoncering.
4) Søgemaskineoptimering (SEO)
SEO er og bliver en central del af den digitale marketingsindsats. Du får en grundig introduktion til SEO, lærer de nødvendige færdigheder i bl.a. søgeords-/efterspørgselsanalyse, on-page optimering og teknisk SEO. Du lærer, hvordan du øger jeres synlighed på Google og dermed trafik til websitet.
5) User Experience (UX), webanalyse, brugertest og konverteringsoptimering (CRO)
UX bliver ofte negligeret. Kæmpe fejl.
For der er ofte en masse lavthængende frugter at plukke. Selv med en lille indsats og simple brugertests kan du undersøge om dit website eller webshop fungerer. Du lærer de mest anerkendte brugertests, som du selv kan gå hjem og efterprøve, så du løfter konverteringerne og får mest muligt værdi ud af de besøgende på dit site.
6) Relevant jura
Gaaaaaab det lyder kedeligt...
Men: Alle marketingfolk bokser i disse år med lovligheden af trackingværktøjer (Analytics, Facebooks pixel osv.), Cookie-bekendtgørelser, GDPR, Markedsføringsloven og meget andet. Det skal du (desværre) kende til for at kunne begå dig. Faget er IKKE et jura-fag, men du skal kende og følge gældende lovgivning - og vide, hvor grænsen går.
Det kan du når du er færdig med kurset i digital markedsføring
- Lave digital markedsføring via SoMe og Google Ads og vurdere effekten af det
- Opstille mål og vurdere nøgleområder for virksomhedens digitale strategi og salg
- Analysere websites, udføre tests og justeringer, der løfter konverteringerne på både mobil og desktop.
Og meget andet!
Fuld løn, fede valgfag og nye døre, som åbnes
Lasse fra Hifi Klubben har boostet sit CV med efteruddannelse - mens han har passet et fuldtidsjob. Det har givet bonus både for ham og arbejdspladsen.
Læs om Lasses erfaringer med efteruddannelse i salg og markedsføring
Enkeltstående kursus? Eller en hel uddannelse. Du bestemmer.
Du kan tage kurset i 'digital markedsføring' helt for sig selv.
Men du kan også supplere det med andre kurser fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Eller tage hele uddannelsen over længere tid. Det er en efteruddannelse på niveau med en HD 1. del.
Uddannelsen giver 60 ECTS-point og består af 3 obligatoriske fag, forskellige valgfag og et afsluttende afgangsprojekt.
10 ECTS-point og eksamen
Kurset 'digital markedsføring' giver dig 10 ECTS-point.
Du afslutter faget med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og disposition. Du får karakter efter 7-trinsskalaen.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser.
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.
Digital markedsføring
Startdato: 11-10-2023
Pris: 9.140 kr.
Pris er inkl. fuld forplejning
Tidspunkt: Dag
Digital markedsføring
Startdato: 09-10-2024
Pris: 8.910 kr.
Pris er inkl. fuld forplejning
Tidspunkt: Dag