Skab de bedste forudsætninger for at blive en stærk e-commerce profil, der skaber datadrevne digitale succeser. Lær at indsamle, analysere, afrapportere og handle på baggrund af brugerdata.
Tør du træffe en eneste beslutning uden at tjekke data først?
Tro det eller ej, men dataanalyse er et af de mest saftige redskabsfag, du overhovedet kan forestille dig. For du mangler garanteret ikke adgang til data.
Men får du prioriteret og anvendt dem optimalt, så du udnytter den værdi det kan skabe din forretning?
Vejen til at forstå og udvikle din forretning er asfalteret med data. Når først du accelererer, så ser du dig ikke tilbage – og det kan tage virksomheden til næste niveau.
Men hvordan finder du de rigtige data? Og hvordan bruger du dem til at træffe beslutninger, så I øger salget og giver bedre kundeoplevelser? Alt det lærer du på kurset i dataanalyse.
Det lærer du om
- Kilder til data i en e-commerce sammenhæng.
- Analyse af data.
- Konklusion og afrapportering af data.
- Forretningsstrategisk anvendelse af brugerdata.
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.
Det kan du, når du er færdig
- Tænke udviklingsorienteret inden for webanalyse, business intelligence og brugerdata.
- Anvende adfærdsbaseret brugerindsigt ud fra website data og andre brugerdata.
- Lave rapporter, hvor du kobler virksomhedens forretningsmæssige mål og de relaterede data.
- Bruger relevante data til at opstille datadrevne handlingsplaner.
- Optimere jeres digitale forretning via webstatistik, brugertests og anden tilgængelig data.
"Det var en øjenåbner for mig. Det har givet mig et overblik over kunderejsen og en større professionalisering i den måde, vi planlægger, udbyder og markedsfører koncerter på. Jeg kan stille nogle helt andre spørgsmål. Det har en kæmpe værdi.”
Mikael Larsen, brand manager hos VoxHall i Aarhus om at efteruddanne sig i dataanalyse
Efteruddannelse har gjort Mikael mere datadreven
”Data er meget afgørende for vores forretning. Vi vil gerne blive mere datadrevne og basere vores beslutninger på valide data. Det kræver, at jeg ved, hvordan man indsamler, behandlinger og bruger data, og det lærer jeg blandt andet på uddannelsen.”
Mikael Larsen er brand manager på VoxHall i Aarhus og fortæller om sine erfaringer med efteruddannelse.
Læs om Mikaels erfaringerFå skræddersyet efteruddannelse til din virksomhed
Hos Erhvervsakademi Aarhus kan vi skræddersy alle uddannelsesforløb og kurser, så de passer til netop dig og din virksomhed, organisation eller branche.
Bliv klogere herEnkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'dataanalyse' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel diplomuddannelse i e-handel.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter 'dataanalyse' med en eksamen, der bedømmes efter 7-trinskalaen.
Faget giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.