Hvordan indsamler man bedst data, der forklarer brugernes adfærd? Med kurset lærer du om brugeradfærd og kundeanalyser, der gør dig i stand til at optimere virksomhedens digitale løsninger.
Du kan vide næsten alt om din kunde og bruger online, hvis du vil...
Men mange virksomheder forsømmer muligheden for at komme helt tæt på deres kunder.
På kurset sætter vi fokus på hvordan du udarbejder bedre brugerundersøgelser ud fra kvantitative og kvalitative undersøgelser og data, der skaber viden og forståelse vores jeres brugeres adfærd og touchpoints i den digitale kunderejse.
Du lærer at vurdere data kritisk og effektivt og får styr på, hvordan du og din virksomhed kan bruge disse resultater aktivt til at forbedre forretningen og udvikle digitale løsninger, der tager udgangspunkt i brugerens behov og adfærd.
Det lærer du om:
- Testmetoder med forskellig fokus
 - Data - og hvordan det kan bruges rigtigt
 - Kombination af testmetoder og forretningsudvikling.
 - Forståelse af brugeradfærd
 
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.
Det kan du, når du er færdig
- lave en strategi for den måde, I løbende samler information om jeres kunder og brugere
 - arbejde metodisk med at forbedre og udvikle brugerorienterede digitale løsninger
 - analysere dine resultater, så de bruges til at skabe forandringer i din organisation
 
Få skræddersyet efteruddannelse til din virksomhed
Hos Erhvervsakademi Aarhus kan vi skræddersy alle uddannelsesforløb og kurser, så de passer til netop dig og din virksomhed, organisation eller branche.
Bliv klogere herEnkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'customer insight' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som valgfag på en hel diplomuddannelse i digital konceptudvikling.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter forløbet med en skriftlig opgave med et mundtligt forsvar, der bedømmes efter 7-trinskalaen.
’Customer Insight' udgør 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.