På dette kursus lærer du at udvikle en CRM-strategi og vedligeholde en kundebase, så du og din virksomhed opbygger varige kunderelationer.
Tough truth: Det er mellem 5 og 25 gange dyrere at skaffe en ny kunde, end det er at holde på en eksisterende! Det viser fx studier fra Harvard Business Review. Nutidens forbrugere er nemlig kendt som illoyale brand-shoppere, der går efter pris frem for relation.
Du kan sagtens skabe succes med loyale kunder, hvis du opbygger et værdiskabende loyalitetskoncept og en stærk CRM-strategi (Customer Relationship Management).
Så hvordan udvikler du en CRM-strategi og opbygger loyale kunder?
Netop det sætter vi fokus på med dette kursus!
På kurset lærer du om:
- Kunderejsen og kundelivstidsværdi
- Loyalitetsprogrammer på tværs af digitale platforme og programmer
- Metoder til indsamling og vedligeholdelse af leads
- Marketing automation
- Inbound marketing
- Kendskab til og udvælgelse af relevant software
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.
Få skræddersyet efteruddannelse til din virksomhed
Hos Erhvervsakademi Aarhus kan vi skræddersy alle uddannelsesforløb og kurser, så de passer til netop dig og din virksomhed, organisation eller branche.
Bliv klogere herEnkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'CRM og loyalitetsprogrammer' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som valgfag på en hel diplomuddannelse i digital konceptudvikling.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter forløbet med en skriftlig opgave med et mundtligt forsvar, der bedømmes efter 7-trinskalaen.
Kurset giver 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.