Søgemaskineoptimering (SEO)

Tag faget som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse

Få kompetencer til at øge omsætningen i din virksomhed. Hands-on undervisning fra første lektion.

Formålet med dette forløb er at give dig det, der skal til, så du kan tjene penge på Google.  bruge SEO til udvikling og opsætning af hjemmesider med salg og markedsføring for øje.

Vi tager udgangspunkt i data, analyser og kunderejsen, og vi arbejder målrettet med de tekniske udfordringer og kreative løsninger.

Hør underviseren fortælle om kurset i SEO

Akademifag I Dataanalyse

Det lærer du

1. Kursusgang – Søgeordsanalysen og Onpage Optimering

Hele grundlaget for søgemaskineoptimering er søgeordsanalysen. Den første mødegang lærer du, hvordan du finder de ord, dine potentielle kunder bruger til at finde dine produkter og ydelser.

Du får også forståelse for Searcher Intent – altså hvad meningen med søgeordet kunne være.

Søgeordsanalysen kommer du til at bruge, når ordene skal bruges de rigtige steder på din hjemmeside. Du kommer til at kende alle onpage faktorerne i løbet af denne kursusgang.

Det er rigtigt svært at lave søgemaskineoptimering uden at bruge Google Analytics. Derfor får du også en kort gennemgang med opsætning i Google Analytics, så du får de korrekte data om søgemaskineoptimering.

2. Kursusgang – Det gode indhold og Links

Der er ingen genveje til at få kunder via søgemaskineoptimering. Det drejer sig om brugeren, og de spørgsmål som din hjemmeside skal kunne give svar på. Derfor bruger vi anden kursusgang på at fokusere på indholdet. Du lærer forskellige metoder til at lave det indhold, dine kunder har brug for og som kan give dig et boost på Google.

Du stifter desuden bekendtskab med links. Du lærer både, hvad et link er, hvordan Google aflæser et link, og selvfølgelig hvilken effekt det kan give din hjemmeside i søgemaskinerne.

3. Kursusgang – Linkbuilding

Lyder en hel kursusgang om linkbuilding af meget? Det har du vores ord for, at det IKKE er tilfældet. Denne kursusgang fokuserer udelukkende på, hvordan du kan give værdi til dine brugere og interessenter. Med andre ord lærer du, hvordan du laver god linkbuilding med afsæt i kreative koncepter og PR, som kan bruges til andre marketingplatforme. Du kommer til at lære en række værktøjer (Excel, Ahrefs, Google Operatorer), som du kan bruge fremadrettet i din markedsføring.

4. Kursusgang - Teknisk SEO

Du behøver ikke være kodenørd for at være med her. Du får indsigt i både de faktorer, der kan gøre det svært for søgemaskinerne at læse din hjemmeside. Du kommer også til at lære dynamikkerne mellem browser og server.  Kommer også til at stifte bekendtskab med Google Search Console, som kan hjælpe dig til at se din hjemmeside, som Google ser den. Du får desuden indblik i page speed (vi bruger GTMetrix) og mobilens betydning for SEO.

5. Kursusgang – Eksamen

Lad det være sagt med det samme – hvis du deltager aktivt, laver øvelserne og forbereder dig, så får du aldrig en sjovere eksamen. Du kommer til at snakke om DIN hjemmeside ud fra DIT arbejde. Det eneste ærgerlige ved femte kursusgang er, at tiden går alt for hurtigt.

Hvis du skal have det optimale ud af kurset, skal du være klar til at bruge mellem 3-5 timers forberedelse til hver kursusgang. Du får selvfølgelig mulighed for løbende sparring i løbet af kurset.

Det kan du, når du er færdig

Når du er færdig med forløbet, kan du gå direkte hjem til din arbejdsplads og implementere de ting, du har lært. Du får ikke kun den læring, dette giver – du får også højere placeringer på Google og dermed flere kunder og større omsætning.

Du kan bruge søgemaskineoptimering som en del af dit marketingmix, så du kan ramme dine kunder på flere kanaler.

Du får en dybere indsigt i, hvad dine brugere / potentielle kunders faktisk leder efter nettet, og hvordan du giver det til dem. Du får indsigt i, hvordan du ikke blot udvikler dine marketingsstrategier, men også hvilke produkter og ydelser, som kunderne efterspørger.

Du kan vurdere de tekniske aspekter omkring din hjemmeside.

Du kan bygge videre på forløbet, når du kommer hjem. Du får gode råd til at finde ny viden, så du kan fortsætte udviklingen.

Derfor skal du vælge SEO på Erhvervsakademi Aarhus:

  • Du bliver undervist af en rutineret SEO-ekspert
  • Du bliver undervist af en uddannet underviser
  • Du får 5 ECTS-points for kurset. Du får dermed mulighed for at bygge videre og tage kurset som et led i en uddannelse.
  • Du får hjælp på det niveau, DU har brug for
  • Du får kompetencer, der kan ses direkte på bundlinjen
  • Du udvikler dig fagligt og personligt
  • Du får mulighed for at indgå i et netværk med andre kursister, der står i samme situation som dig
  • Du får fuld forplejning alle dage

Mere om underviseren

Mikkel Ussing-Kelstrup har arbejdet med SEO siden 2008. Han har både arbejdet som partner og Senior konsulent hos Riveronline, hvor han har hjulpet over 300 virksomheder af forskellig størrelse og fra forskellige brancher.

Mikkel har ikke kun varetaget konsulentrollen – han har også arbejdet med flere webshops, og er helt med på alle ”de andre ting” omkring en hjemmeside, hvor det ikke er SEO, der er drivkraften.

Mikkel underviser i desuden i Dataanalyse, hvor det er Excel, Google Analytics, Google Tag Manager og Data Studio, der er de centrale værktøjer.

Mikkel brænder for SEO og undervisning. Hans engagement fastholder dig i emnet, og giver dig ekstra lyst til at lære. Du får fuld valuta med Mikkel som underviser.

Mikkel Ussing Kelstrup

Din underviser: Mikkel, SEO-ekspert

Mikkel Ussing-Kelstrup

adjunkt

Mail: muke@eaaa.dk

Telefon: 7228 6192

Eksamen og ECTS-point

Du afslutter ’søgemaskineoptimering (SEO)’ med en 30 minutters mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og disposition. Du får karakter efter 7-trinsskalaen. Faget giver dig 5 ECTS-point.

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'søgemaskineoptimering (SEO)' som et enkeltstående kursus, eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring. Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Du kan også prøve vores andre SEO Kurser

Vi tilbyder ikke kun dette forløb inden for SEO. Vi tilbyder også, at din virksomhed kan få et specialtilrettet kurset, der kun har øje for jeres business case. Du har også mulighed for at dykke dybere ned i forskellige aspekter omkring SEO. Du kan blandt andet vælge mellem en-dags kurser i:

  • Javascript og SEO
  • Structured Snippets
  • Linkbuilding (2 dage)
  • Screaming Frog (intro)
  • Screaming Frog (avanceret)
  • Ahrefs
  • Excel og SEO
  • Local SEO
  • SEO og kode (begynder kursus)
  • SEO og Google Analytics/Tag Manager
  • Hastighedsoptimering
Heidi Printzen

Er du interesseret, er du velkommen til at kontakte

Heidi Printzen Christensen

lektor

Mail: hepr@eaaa.dk

Telefon: 7228 6228

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Startdato: 20-01-2022

Pris: 4.800 kr.

Pris er inkl. fuld forplejning

Tidspunkt: Dag

Download mødeplan (pdf)