Sociale medier-kursus - fra strategi til content

Tag faget som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse

Få kompetencer til at oprette, drifte og udvikle sociale medier til din virksomhed. Hands-on undervisning fra første lektion.

Formålet med dette forløb er at give dig det, der skal til, så du kan tjene penge på sociale medier. Med de rigtige platforme, en solid strategi og forståelse for kulturen bag, kan du med dette fag komme ud over social media rampen.

Dette er ikke dit traditionelle kursus i sociale medier. Du får en fullblown hands-on experience, hvor du vil få knækket din comfortzone midt over – but stick around, og så garanterer vi dig guf til dine sociale medier.

Hør underviseren fortælle om kurset i sociale medier

Akademifag I Sociale Medier

Det lærer du

1. kursusgang – Strategi og planlægning

På dette første tema dykker vi ned i rammesætningen for brugen af sociale medier.

Du skal vide, hvordan og hvorfor du vælger en given platform. Du skal være i stand til at sætte målgruppen, samt kunne følge op med effektmåling af dine aktiviteter.

2. kursusgang – Content

Kernen i enhver indholdsstrategi på et givet socialt medie tager afsæt i én ting: indholdet.

Content is king, and you need to know how to create it.

Her vil du blive udfordret på konceptet ”content”. Hvad er det? Hvad kan det være? Og hvordan leger du med dine sociale mediers indhold på en ny og udfordrende måde?

3. kursusgang – New Media

Her fylder vi værktøjskassen med det hotteste af det hotte! I dette tema vil du blive udfordret på din status quo og lære at tænke ud af boksen for alvor.

Sociale medier handler i høj grad om at lege og eksperimentere med nye platforme og formater.

4. kursusgang - Internetkultur

Vil du vinde internettet? Well... Then you need to walk the walk and talk the talk.

I dette tema dykker vi ned i nogle af de sære og obskure koncepter og fænomener, som præger internettet.

Memes? Emojis? Den sidste nye dansetrend på TikTok? Vi kommer igennem det hele.

5. kursusgang – Eksamen

Forestil dig det grønne bord: den gamle sure censor, lunken kaffeånde og dunken i hele kroppen.

Kan du huske det?

Glem det, og brug al din nye inspiration til at skabe en ny strategi. En strategi med content i fokus og med hånden dybt nede i bolledejen på nye medier, som din virksomhed aldrig drømte om kunne have potentiale og skabe kunder. 

Hvis du skal have det optimale ud af kurset, skal du være klar til at bruge mellem 3-5 timers forberedelse til hver kursusgang. Du får selvfølgelig mulighed for løbende sparring i løbet af kurset.

Det kan du, når du er færdig

Når du er færdig med forløbet, kan du gå hjem med en masse nye spændende redskaber i værktøjskassen.

Så foruden at lære en masse om feltet – får du også værktøjer og teknikker til at skabe, drifte og udvikle din virksomheds tilstedeværelse på sociale medier.

Sociale medier er en uundværlig del af dit marketingmix, da den rette indsats kan skabe eksponeringer på en måde, som sender samtlige andre indsatser til tælling. Når du først har prøvet at gå rigtigt viral første gang, ved du, hvad vi snakker om.

Du får en anderledes tilgang til måden, hvorpå du arbejder med sociale medier i dag.

Én ting er planlægning og strategi, men hele den sociale del af at drifte et socialt medie er i højsæde. 

Du får også nye metoder til at styre og planlægge din strategi. Og endnu vigtigere lærer vi dig, hvordan du vurderer og tolker resultaterne af dine nye indsatser.

I maj 2020 afsluttede jeg akademi-faget "sociale medier & indhold" efter 4 spændende, lærerige og intense uger med værdifuld sparring og konkret feedback fra både underviser og holdet. Kurset har givet mig brugbare værktøjer til at løfte vores SoMe-udfordringer, men også fået mig til at reflektere over, hvordan vi allerbedst udnytter de forskellige platforme. Underviseren var virkelig dygtig til at gøre kurset praktisk anvendeligt. High-five herfra.

Janni Vind, Marketing Coordinator, Dolle Nordic

Derfor skal du vælge et kursus i sociale medier og content på Erhvervsakademi Aarhus

  • Du bliver undervist af en über geek i sociale medier
  • Du får 5 ECTS-points for kurset. Du får dermed mulighed for at bygge videre og tage kurset som et led i en uddannelse
  • Du får hjælp på det niveau, DU har brug for
  • Du får kompetencer, der kan ses direkte på bundlinjen
  • Du udvikler dig fagligt og personligt
  • Du får mulighed for at indgå i et netværk med andre kursister, der står i samme situation som dig
  • Du får fuld forplejning alle dage

Mere om underviseren

Søren Borgstrøm har siddet foran en computer siden 1989 og har arbejdet professionelt med sociale medier siden 2010. Fra community management på Syddansk Universitet og senere som social media specialist i Riveronline, hvor han har stor erfaring med at vejlede virksomheder.

Søren kan desuden også mødes på konferencer inden for sociale medier,  hvor han flere gange har været speaker sammen med landets bedste i branchen.

På erhvervsakademiet underviser Søren til dagligt på uddannelserne i e-handel, hvor han bl.a. har ansvaret for de mere tekniske aspekter i discipliner som fx webudvikling og content management. 

Sørens dagligdag er fyldt med Discord, Twitch-streaming, YouTube, reddit, 4chan og memes. Blot for at nævne et par ting (vi ved ærligt talt ikke, hvad halvdelen af det er, men han siger, det er vigtigt 🤷‍♂️). Her møder du et engageret og begejstret menneske, som elsker at lære fra sig.  Din succes er Sørens succes – så jo bedre du klarer dig, desto gladere bliver Søren.

Søren Borgstrøm

Din underviser: Søren, social media nørd

Søren Borgstrøm

adjunkt

Mail: sbor@eaaa.dk

Telefon: 7228 6245

Eksamen og ECTS-point

Du kan afslutte kurset med en mundtlig eksamen, der baserer sig på et praktisk produkt. Du får karakter efter 7-trinsskalaen. Faget giver dig 5 ECTS-point.

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'sociale medier og indhold' som et enkeltstående kursus, eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring. Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Kurset bygger på faget 'sociale medier og indhold' fra studieordningen på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. 

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Ingen kursusdato fastlagt