Bog: Character Design & Branding

Til designere, brand managers, AD'ere og andre med interesse for branding og markedsføring

Derfor virker markedsføring med brandkarakterer

"Character Design & Branding" er en ny, forskningsbaseret bog af Marlene Ahlgreen Jensen. Bogen forener to områder – karakterdesign (altså design af personer, figurer, maskotter) og branding.

Bogen besvarer spørgsmålet, om hvorfor markedsføring med brandkarakterer virker, og hvordan du griber processen an, hvis du selv vil i gang.

Alle reagerer på et ansigt

Vidste du, at alle mennesker reagerer på synet af et ansigt? Det er lige meget, om det er en virkelig person eller et billede på cornflakespakken.

I disse år boomer brugen af personligheder og figurer i branding. Og det er der gode grunde til. Brandkarakterer kan erstatte en del af den menneskelige kontakt og bygge den bro af tillid, som moderne købsprocesser og produktion mangler. Oister gør det, Irma gør det, Innocent smoothies gør det - og Karoline Koen har gjort det i mange år. 

En bog til marketingchefer, brand managers, designere og undervisere 

Bogen er skrevet til

  • marketingchefer og brand managers, der overvejer, om et brand skal markedsføres med en brandkarakter - eller om den karakter, brandet har i forvejen, skal opdateres og have nyt liv.
  • designere og art directors, der skal finde inspiration og værktøjer til, hvordan designprocessen skal gribes an
  • undervisere i design, grafisk design, branding eller markedsføring, som søger forskningsbaseret viden på feltet
  • dig, der bare elsker design generelt og ønsker dig en lækker visuel bog med utallige illustrationer

Forfatteren fortæller: Det handler bogen om (video på engelsk)

Pris 299 kr. - sådan bestiller du

Bogen er på 110 sider, i lækker trykvalitet, gennemillustreret af forfatteren og garnhæftet med rød tråd. Den koster 299 kr. (inkl. moms), plus evt. fragt. Du kan betale på MobilePay eller få en faktura. Send din bestilling på mail til rara@eaaa.dk - så får du nærmere info. 

Mere info

Bogen bygger på et forskningsprojekt på Erhvervsakademi Aarhus, hvor forfatteren Marlene Ahlgreen Jensen til daglig arbejder som lektor på multinediedesigneruddannelsen.

Se mere om bogen på forskerbloggen

Deltag i kurset "Skab en karakter til dit brand" - se datoer 

Baggrundsinfo om forskningsprojektet