På dette kursus lærer du at udvikle e-commerce strategier og udforske nye digitale koncepter og forretningsmodeller, samt evaluere og optimere på eksisterende forretningsområder.
For hvad skal der til for at lykkes med at udvikle en digital strategi og udvikle profitabel digitale forretninger?
Det lærer du mere om på kurset e-commerce – strategi og forretningsudvikling.
Vi dykker ned i e-commerce, hvor du bliver klædt på til at udvikle en e-commerce strategi i forhold til hvordan den implementeres og følges op på. Du får også indblik i de nyeste internationale trends inden for e-commerce løsninger og udviklingen på området.
Du får også styr på, hvordan du optimerer allerede eksisterende digitale løsninger. På den måde bliver du trænet i at se på den forretningsmæssige helhed i digitale koncepter gennem velbegrundede, strategiske overvejelser.
Det lærer du om
- Udvikling af en forretningsplan og business case - herunder, hvordan planerne kan implementeres og følges op
- E-commerce-udvikling og trends
- Forretningsmæssig helhed: Metoder til at sammenkoble virksomhedens interne analyse med analyser af virksomhedens eksterne miljø
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.
Det kan du, når du er færdig
- Udvikle en e-commerce strategi, business case og digital forretningsplan.
- Bruge din strategiske forretningsindsigt til at håndtere komplekse problemstillinger inden for e-handel.
- Udvikle nye digitale forretningsområder og evaluere/optimere dem, virksomheden allerede har.
Få skræddersyet efteruddannelse til din virksomhed
Hos Erhvervsakademi Aarhus kan vi skræddersy alle uddannelsesforløb og kurser, så de passer til netop dig og din virksomhed, organisation eller branche.
Bliv klogere herEnkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'e-commerce – strategi og forretningsudvikling' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som fag på en hel diplomuddannelse i digital konceptudvikling.
Kurset kan også indgå som fag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter forløbet med en skriftlig opgave med et mundtligt forsvar, der bedømmes efter 7-trinskalaen.
’E-commerce – strategi og forretningsudvikling' giver 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.