Efteruddannelse Kursister Øvelse 2021 1934

Pilgrim - Gode kundeoplevelser og et styrket salg

Endnu bedre salgsresultater og kunder der bliver mødt med familiær stemning, god vejledning og inspirerende service. Det er ambitionen hos smykkekæden Pilgrim, der investerer i uddannelse og træning af virksomhedens medarbejdere.

Uanset om smykket købes i Herning, Horsens, Hillerød eller en helt fjerde af Pilgrims 33 danske butikker, skal besøget være en god oplevelse. Derfor har virksomheden fokus på de kompetencer, der skaber nærværende service, dialog om kundens behov og den gode fortælling om produkternes værdi og historie.

Men hvordan bringer man bedst disse kompetencer i spil og styrker det fælles fokus på både kundeoplevelser og resultater, der kan ses på bundlinjen? På tværs af afdelinger, funktioner og spredt geografi?

De spørgsmål stillede virksomheden skarpt på sammen med en konsulent fra Erhvervsakademi Aarhus. Resultatet blev et samarbejde, hvor uddannelse, konsulentsparring og faglige fællesarrangementer er gået hånd i hånd.

Om uddannelsesforløbet

Samarbejdet om kompetenceudvikling har omfattet uddannelse af shop-managers på akademiniveau inden for 'Salgsledelse', 'ledelse i praksis' og 'service & salg'.

Derudover har ledere og medarbejdere på kædens hovedkontor haft sparringsseancer med konsulenten fra Erhvervsakademi Aarhus med fokus på blandt andet samarbejde og kommunikation.

Og endelig er der afholdt faglige arrangementer om blandt andet service, salg og gode kundeoplevelser for alle butiksansatte - både dem der er ansat fuldtid, deltid, nogle timer ved siden af studiet eller
som elever.

Kombination af uddannelse og konsulentsparring

Målet med at kombinere uddannelse og konsulentsparring har været at skabe en rød tråd igennem hele kæden med virksomhedens værdier og mål som et gennemgående fokus.

Der er lagt vægt på at involvere alle retail-medarbejdere og at skabe et fælles sprog omkring virksomhedens rejse og det fælles projekt. På den måde bliver det lettere at støtte hinanden i arbejdet med nye initiativer. Samtidig har det været et vigtigt fokus, hvordan man kan følge op og ’holde fast’, så nye kompetencer og værktøjer bliver bredt ud og kommer til at skabe værdi i praksis.

Kontakt

Vil du vide mere om mulighederne for uddannelse og konsulentsparring i din virksomhed?

Så tag kontakt til Bettina Arndt

Bettina Arndt

Telefon

7228 6178

Stilling

chefkonsulent