Detailhandel og event

- en ny linje på serviceøkonomuddannelsen

Til opstart i sommer 2019 har vi udviklet en helt ny linje på serviceøkonomuddannelsen, der hedder 'detailhandel og event'.

Events i detailbranchen

På linjen 'detailhandel og event' fordyber du dig i detailbranchen. På denne linje har vi særligt fokus på, hvordan forskellige typer af events har udviklet sig i netop den branche - i overgangene fra multichannel til omnichannel, videre til cross channel og nu til total retail.

Events i detailhandlen har eksisteret længe. Men hvor det tidligere typisk var med åbent hus-dage med slagtilbud, anvendes events nu ofte strategisk som del af en markedsføringen. F.eks. med eksklusive kundeaftener, hvor den gode loyalitetsbyggende oplevelse er i fokus.

Indblik i kunderejsen - og internationale tendenser

Netop det oplevelsesøkonomiske fokus på detailhandel er centralt for linjen, der er centreret om den samlede kunderejse.

Fordi linjen tager udgangspunkt i kundens helhedsoplevelse, får du også indblik i den online og offline del af kunderejsen i form af user experience design og adfærdsdesign.

Trends og tendenser både nationalt og internationalt er desuden en selvfølge, da branchen er under konstant udvikling og konkurrencen om kundernes loyalitet hele tiden udfordres.

Detailhandel og event er linjen for dig, der efter din uddannelse ønsker at være med til at udvikle fremtidens detailbranche med særligt fokus på at øge den samlede værdi for kunden.