Markedsføringsøkonomer til Milano for at få ideer til indretning af ny uddannelsesbygning

30 markedsføringsøkonomer henter inspiration til indretningen af akademites nye, store tilbygning og opsøge potentielle møbel-leverandører.

Besøg på store, internationale design-messer er fast pensum på uddannelsen til markedsføringsøkonom med speciale i business & design management.

Derfor deltager 30 studerende og to undervisere i april 2017 i 'Milano Design Week'. Her skal de bl.a. møde designfirmaer som Carl Hansen & Søn, Vitra, Arper, Fritz Hansen og Pandora.

Stor indretningsopgave

Som noget nyt i år skal de studerende under deres besøg i Milano finde inspiration og potentielle leverandører til indretning af Erhvervsakademi Aarhus’ 5.000 kvadratmeter store, nye bygning samt en tilbygning, der skal stå færdig i Viby J. til sommer 2018.

”Det er fantastisk, at vi i indkøbsprocessen kan få hjælp af de studerende, som er de faktiske brugere af vores bygninger. De 'mood boards', som de vil lave, giver os brugbar indsigt og inspiration. Samtidig bliver de studerende en del af en reel indkøbsproces og får brugt deres teori i praksis," siger designansvarlig hos Erhvervsakademi Aarhus Kirstine Lystager.

Trendspotting

Udover opgaven med at finde inspiration til de nye byggeprojekter skal de studerende ud og spotte tendenser i fire af Milanos designdistrikter Zona Tortona, Ventura Lambrate, Brera og Isola design district.

I Ventura Lamrate-designdistriktet glæder de studerende sig til at opleve, hvad designskoler fra hele verden og ikke mindst den danske uddannelsesinstitution VIA Design har at byde på.

Under turen laver de studerende takeover på erhvervsakademiets Instagram-profil instagram.com/erhvervsakademiaarhus