Efteruddannelse Kursist Mand Portraet 2019 048

Bilbranchens akademiuddannelse i service og rådgivning

Kompetencegivende uddannelse, som giver stærke service- og rådgivningskompetencer på den mest centrale position i et bilhus

Bilbranchens akademiuddannelse i service og rådgivning er skræddersyet til dig, der allerede arbejder i bilbranchen som servicerådgiver, kundemodtager eller værkfører, og som har behov for at få bygget oven på det, du allerede kan.

Uddannelsen er også til dig, som kommer udefra og som ønsker at gøre karriere i branchen på den måske mest centrale og spændende position i et bilhus.

Uddannelsen kan skabe værdi i virksomheden på flere måder. Den klæder medarbejderne på til at se og gribe nye muligheder i et marked under stadig forandring. Deltagerne lærer at agere i forhold til ny kundeadfærd, roller og teknologier, og de får konkrete værktøjer, som de kan bruge i virksomheden med det samme.

Uddannelsen er udviklet sammen med bilbranchen. 

6 topaktuelle service- og rådgivningsfag

Opkvalificer dine kompetencer med disse fag målrettet bilbranchen.

Salg og salgspsykologi
Akademiniveau

Salg og salgspsykologi

Få kompetencer til at agere i forhold til forskellig kundeadfærd og viden om, hvordan du tilpasser din egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper for at opnå bedre salgsresultater.

Salg og salgspsykologi
Ledelse i praksis
Akademiniveau

Ledelse i praksis

Kvalificerer du dig til at varetage ledelsesmæssige funktioner i praksis samtidig med, at du udvikler din personlige lederadfærd.

Ledelse i praksis
Organisering
Akademiniveau

Organisering

Du får kompetencer til at organisere, håndtere og lede teams og mindre eller mellemstore udviklingsprojekter.

Organisering
Anvendt økonomi
Akademiniveau

Anvendt økonomi

Få overordnet forståelse for økonomistyring af projekter og teams. Du bliver klædt på til at arbejde teoretisk og praktisk med centrale erhvervsøkonomiske problemstillinger og beslutningsprocesser.

Anvendt økonomi
Projektledelse
Akademiniveau

Projektledelse

Opnå grundlæggende kompetencer i projektledelse og projektstyring.

Projektledelse
Innovationsledelse
Akademiniveau

Innovationsledelse

Få kompetencer til at igangsætte, styre og lede organisationens innovationsprocesser fra idé til færdig løsning.

Innovationsledelse

Derfor skal du tage uddannelsen

Servicerådgiveruddannelsen er for dig, der ønsker:

  • indsigt i kundetyper og værktøjer til at kommunikere, så du matcher kunden, opbygger relationer, forbedrer kundeoplevelsen og øger mersalg
  • at blive bedre til at afdække kundebehov, præsentere løsninger og øge salget af service-ydelser, servicepakker og totalløsninger
  • nyeste viden om digitalisering i bilbranchen og muligheder for innovation på kunderejsen - fx videotjek, online booking og tjek-in
  • viden om processer, nøgletal, optimering, opfølgning på daglig drift og kvalitetssikring
  • at lære om ledelse i praksis og organisering, forstå og styrke samspillet mellem afdelinger og ’spille hinanden gode’
  • værktøjer, så du kan starte, gennemføre og afslutte projekter

Video: Bilbranchens direktør fortæller om uddannelsen

Uddannelse tæt på jobbet

Servicerådgiveruddannelsen tages sideløbende med jobbet i bilbranchen. Du løser konkrete opgaver fra hverdagen som en del af studiet, og som medarbejder får du dermed værktøjer, som kan prøves af i praksis med det samme.

Grundlaget for undervisningen er dagligdagen i branchen.

Forløbet foregår som en vekselvirkning mellem oplæg, praktiske øvelser, refleksion og sparring i grupper.

Det får medarbejderne med fra uddannelsen

Forløbet er en kompetencegivende servicerådgiver-uddannelse, som giver dig solid forståelse og praktiske værktøjer til at arbejde professionelt med:

  • service & rådgivning
  • ledelse
  • salg & oplevet kundeværdi  
  • drift & procesoptimering

Du bliver klædt på til at skabe og lede den rigtig gode kundeoplevelse ”end-to-end” i hele serviceprocessen.

Du får kompetencer til at organisere, strukturere og følge op på den daglige drift, til at se forbedringsmuligheder og få dem ført ud i livet - og til at lede og kommunikere professionelt internt i huset og med kunderne.            

Uddannelsen er kompetencegivende og giver 60 ECTS-point.

Uddannelsens opbygning

Uddannelsen løber over 3 år, og den består af 6 såkaldte akademifag, et afgangsprojekt og brancherettede temadage.

Det giver dig samlet set 60 ECTS-point, hvilket svarer til en hel akademiuddannelse. I niveau svarer det til, at du har en kort videregående uddannelse.

Der vil være 7 fremmødedage for hvert akademifag på 10 ECTS-point og 4 fremmødedage for hvert fag på 5 ECTS-point.

Hvis du kun har lyst til at tage 1 eller 2 fag, og ikke den samlede uddannelse, så kan du også det.

Den samlede uddannelse består af:

Bilbranchens akademiuddannelse i service og rådgivning er en fleksibel akademiuddannelse, som tager udgangspunkt i akademiuddannelsen i innovation, produkt og produktion.  

Adgangskrav

Du kan enten blive optaget direkte på uddannelsen, hvis du opfylder optagelseskravene, eller ud fra en individuel vurdering af din uddannelses- og erhvervsmæssige erfaring.

Er du i tvivl om dine muligheder?

Hvis du er i tvivl om dine muligheder, er du velkommen til at skrive til studievejledningen på vejledning@eaaa.dk eller ringe på telefon 7228 6020. Eller du kan booke tid til en gratis individuel karrieresamtale.

Tilmelding

Se hvilke fag du kan tilmelde dig på forløbet.

Ingen kurser fundet

Har du andre spørgsmål, så kontakt:

Lene Høllund Overballe

Telefon

7228 6162

Stilling

administrativ koordinator

Uddannelsen foregår på Ringvej Syd 104 i Viby J

Erhvervsakademi Aarhus
Ringvej Syd 104
8260 Viby J

Find vej til os

Der er masser af gratis p-pladser lige ved døren - eller ved Mega Syd 250 meter fra "guldhuset", hvor undervisningen ligger. 

Tag uddannelsen i København eller Aarhus

Du kan også tage uddannelsen på erhvervsakademiet CphBusiness i København