Salgsoptimering og relationssalg

Bilbranchens akademiuddannelse i salg og rådgivning

Du bliver rustet til at gennemføre salg på strategisk niveau. Du får kompetencer til at sælge professionelt på både BtB- og BtC-markedet, og du lærer at arbejde med salgsplanlægning, key account management og risikostyring i salget.

Du får kompetencer til selvstændigt at analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau, og du bliver i stand til at styre kilderne til og antallet af leads (kundeemner). Du får desuden viden om og forståelse for indkøbsstrategi.

'Salgsoptimering og relationssalg' bygger på akademifaget 'strategisk salg' 

Indhold

  • Lead Management (styring af emnegenerering)
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Salgsplanlægning
  • Forhandling
  • Key account management
  • Relationssalg
  • Salgsstrategi
  • Salg gennem netværk og sociale medier
  • Risikostyring i salget

Eksamen og ECTS-point

Du går til eksamen i faget 'strategisk salg', der afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. Faget giver 10 ECTS-point.