Virksomhederne fortæller

Bilbranchens akademiuddannelse i service og rådgivning

Video: Bilbranchens direktør fortæller om uddannelsen 

Citater: Det siger virksomhederne

Autohuset Vestergaard både deltager og støtter op omkring uddannelsen, En rejse fra værkfører til servicerådgiver. Det gør vi for at tilsikre, vi følger med tiden, og er bedst muligt klædt på til at håndtere et stigende pres fra omverdenen. Dette gælder både internt og eksternt.Opfattelsen af god service, den bedste kundetilfredshed, samt hvor vi skal tjene vores penge, ændres med hastige skridt, og med denne uddannelse har vi en gylden mulighed for at kunne følge med. Ja, endda komme på forkant på visse områder.
Vi bruger ligeledes uddannelsen til at sikre os på fremtidens arbejdsmarked. Vi ved af erfaring, at størstedelen af vores medarbejdere skal vokse indefra, og det vil vi gerne investere massivt i. Vi skal på ingen måde være blinde for at rekruttere udefra, men der er klare fordele ved at kende kandidaterne og selv have fulgt dem tæt på deres rejse og udvikling.

— Martin Kragh, eftermarkedsdirektør, Autohuset Vestergaard

 

Bilbranchens nye servicerådgiveruddannelse skal hjælpe os med at tiltrække nye profiler til eftermarkedssiden, så vi fortsat kan levere den rette service og oplevelse til vores kunder. Fremtiden byder på stigende krav til alle i branchen, og denne uddannelse skal hjælpe os til at imødekomme disse på områder som blandt andet kundedialog, anvendelse af digitale værktøjer, procesoptimering og effektivitet. Akademiuddannelsen er desuden et springbræt til relevant videreuddannelse, hvilket fremadrettet vil være nødvendigt.

— Jan Johannesen, koncern HR-chef, Nic. Christiansen Gruppen