Digital markedsføring

Den grønne branche

For at opnå succes i arbejdet med det digitale er det afgørende at vide, hvor der skal sættes ind for at optimere virksomhedens digitale tilstedeværelse. På dette forløb bliver der lagt vægt på arbejdet med relevante online kanaler, medier og værktøjer.

Faget sætter fokus på at lede og deltage i analyse, planlægning og udførelse af forskellige former for digital markedsføring. Du lærer at vurdere potentialet for salg af virksomhedens produkter online, og du får værktøjer til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats.

Indhold & udbytte

’Digital markedsføring’ er for dig og din virksomhed, der ønsker værktøjer til at:

  • implementere digitale markedsføringsaktiviteter og vurdere effekten af dem
  • vurdere potentialet for salg af virksomhedens ydelser og produkter online
  • opstille mål og vurdere nøgleområder for virksomhedens digitale strategi
  • planlægge og udarbejde annonce- og reklamekampagner til digitale medier
  • vurdere potentialet for mobil og digital markedsføring og være med til at udvikle nye koncepter
  • identificere relevant jura og vurdere konsekvenserne for virksomhedens digitale markedsføring

Hvad siger andre fra branchen om forløbet ?

“Vi har fået langt bedre indsigt i online strategi, og mange gode værktøjer. Bl.a. til hvordan man forholder sig til negative henvendelser”, fortæller Lars H. Hansen, Thyme Planteskole, som deltog på kurset i 2018. Han peger også på, at kurset har givet overblik over brugen af forskellige onlinemedier til at nå bedre og bredere ud til de relevante målgrupper.

Underviser

Annette Agerdal Hjermind vil være underviser på holdet og har stor erfaring med online markedsføring, content marketing og sociale medier både på strategiske niveau og især med praksis.

Fra praksis-siden vil vi ligeledes få besøg af Stine Poulsen fra PRIMA FÆRDIGHÆK, som vil dele sine erfaring fra leverandørsiden, og hvordan branchen med fordel kan optimere på de digitale medier og hvordan det kan håndteres. 

Eksamen

Der afsluttes med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og disposition, som efterfølgende vil være en KØREPLAN til fremtiden i din virksomhed, hvor der er hjælp og vejledning .

Digital markedsføring er et virksomhedstilpasset forløb, og faget indgår også på akademiuddannelsen i salg og markedsførng. Forløbet kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser, hvis du har lyst til at gå videre og tage en hel akademiuddannelse.