Markedsinformation og -analyse
Study4player
Med ’markedsinformation og -analyse’ lærer du at analysere og skabe overblik over virksomhedens markedssituation og salgspotentiale – herhjemme og internationalt.
Du bliver i stand til at vurdere, hvordan virksomhedens potentiale udnyttes bedst muligt, og du får indsigt i de internationale forhold, der har indflydelse på markedsføringen.
Indhold
- Markedsinformationssystemer
- Kunders købsadfærd og -kriterier på B2C- og B2B-markeder
- Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
- Internationalisering
- Metoder til markedsanalyser
Dit udbytte
’Markedsinformation og -analyse’ er for dig, der ønsker værktøjer til at:
- planlægge og gennemføre markedsundersøgelser
- vurdere konkrete situationer med udgangspunkt i virksomhedens markedsinformationssystem
- planlægge internationaliseringsprocesser, markedsudvælgelse og indtrængningsstrategier
- beskrive, analysere og vurdere købsadfærd og -kriterier på både B2B- og B2C-markeder
- gennemføre markedssegmentering og udvælge kundemålgrupper
- udarbejde differentierings- og positioneringsstrategier i brandingarbejdet
- identificere virksomhedens markeds- og salgspotentiale og udnytte potentialet bedst muligt
- indsamle og analysere markedsdata og foretage købsadfærdsanalyser
Eksamen og ECTS-point
Faget afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. Faget giver til 10 ECTS-point.
Markedsinformation og -analyse
Startdato: Forår 2022
Pris: 6.900 kr.
Tidspunkt: Dag
15 uger