Content Marketing

Fyr op under dine kunder (og dit salg) med Content Marketing!

Indholdsmarkedsføring eller Content Marketing har været en omtalt og diskuteret marketingdisciplin de sidste 10 år.  Gjort rigtigt kan det skubbe din virksomhed lysår foran konkurrenterne – for det er formentlig stadig de færreste af dem, der dyrker disciplinen.

Gå direkte til tilmelding

Content Marketing kræver ikke nødvendigvis store budgetter, men en (pokkers) god strategi: planlægning, produktion og distribution af godt og relevant indhold for målgruppen.

Dit udbytte af kursus i Content Marketing

Gennem dette intensive en-dags kursus vil du få viden, inspiration og praktiske værktøjer til selv at tage fat i Content Marketing strategi – enten med fokus på din virksomhed eller udvalgte cases.

  • Planlæg: Skab fundamentet for en effektiv strategi (med fokus på kunderne og indholdsplanlægning)
  • Producer: Find det gode og relevante indhold og fortæl den gode historie, som tiltrækker, engagerer og fastholder kunder. Skab nye kunder og loyale ambassadører for virksomheden
  • Distribuer: Fyr op under det gode indhold og brug forskellige formater og platforme, fx sociale medier ogsøgemaskineoptimering (SEO)
  • Mål: Opsæt realistiske og relevante KPI’er og mål effekten af din Content Marketing indsats. Justér og tilpas løbende.

Dette kursus giver dig viden og inspiration til, hvordan du nemt kommer i gang med en Content Marketing strategi. Du får værktøjer, så du kan arbejde videre, når du kommer tilbage til hverdagen.

Derfor vil kurset så vidt muligt tage udgangspunkt i din (egen) virksomhed og du opfordres til at bidrage med eksempler, tanker og spørgsmål sammen med de andre deltagere.

Indhold

 

  • Hvad er Content Marketing? Fordele og ulemper
  • Eksempler og cases fra både danske og udenlandske virksomheder
  • Praktiske øvelser med indholdsplanlægning og produktion af indhold i forhold til egen virksomhed (eller cases)
  • Målgruppe og personas (hvem er kunderne, og hvilket indhold er relevant?)
  • Tendenser og vilkår for succes med Content Marketing i 2018 – og i fremtiden
  • Tips og tricks til værktøjer (gratis og betalte)

Kurset henvender sig til

Kurset er også relevant for dig, der har en basal viden om Content Marketing, men mangler input til, hvordan du distribuerer dit indhold effektivt, og hvordan du får ledelsen overbevist om, at dette er et område, I bør bruge mere tid på.

Bliv en ninja i alle digitale kanaler med vores TURPAS

Med et TURPAS til vores kurser i online markedsføring, har du fri adgang til en lang række eksklusive værktøjskurser, der vil styrke dine kompetencer og indsatser i de digitale kanaler. Allerede efter dit andet kursus er prisen tjent hjem.

Hvorfor vælge, når du kan få det hele? Køb dit turpas her

Undervisning af specialister

LinkedIn-annoncerings-kurset udbydes i samarbejde med MindRocket, som er samarbejdspartner for Erhvervsakademi Aarhus.

 

Prisen for kurset er inkl. moms og med fuld forplejning

Mød din underviser: Christina Prangsgaard

Underviser Christina Prangsgaard
Content Marketing specialist

Se underviserens erfaring, du kan trække på