Character Design & Branding

- sådan bygger du brands med personlighed

Fremtidens vinderbrands har en historie at fortælle, et budskab at formidle og en holdning at prædike. Brands skal ikke længere ”sælges”. De skal kommunikere og gå i dialog med forbrugeren. Brands skal menneskeliggøres, have autenticitet og personlighed. Et af de mest effektive virkemidler er at skabe en karakter til dit brand eller produkt.

Brugen af brandkarakterer i kommunikationen vækster eksplosivt i disse år. Og det er der gode grunde til. Brandkommunikationen skal kunne fange opmærksomheden på tværs af målgrupper og mediekanaler, sprog og kulturer. Den skal på samme tid fungere både globalt og lokalt. Og hele missionen skal kunne gennemføres hurtigt, fleksibelt og cost-effektivt.

Dit udbytte

På dette kursus lærer du hvordan du opbygger en strategi eller udvikler en kampagne med en karakter i hovedrollen. Du får viden og indsigt i teorien bag brugen af karakterer og de delelementer, der udgør din fremtidige succes. Du bliver klædt på til at komme godt fra start, og til at blive en mere værdifuld sparringspartner for din virksomhed og en bedre indkøber hos bureauet.

Bonus: Gratis bog

Som deltager på kurset får du bogen ”Character Design & Branding” (værdi: kr. 299,-)

Målgruppe

Kurset henvender sig til marketing- og kommunikationschefer, brand managers, art directors, projektledere, produktchefer, konsulenter, rådgivere og andre med interesse for at skabe en ny spændende fremtid for virksomhedens brand(s)

Indhold på kurset

  • Teori og begrebsafklaring
  • Introduktion til brandværdier
  • Oversættelse af brandværdier til brand karaktertype
  • Konventioner, symbolik, totemfunktioner
  • Opmærksomhedspunkter ved kampagne vs. permanent strategi
  • Strategier til at holde din brandkarakter evigt ung eller genoplive
  • Degree of emotional involvement (betydningen af øjenkontakt/storytelling)
  • Brandkarakter-typer
  • Livet på sociale medier
  • Tjekliste til design / udvælgelsesprocessen 
  • Licensing – brug af mærkevare på licens

8 gode grunde til at bruge brandkarakterer i markedsføring

  • Differentiering
  • Personlighed
  • Nemmere at huske
  • En mere spændende historie
  • Opbygger troværdighed og loyalitetsfølelse hos forbrugeren
  • Knytter følelsesmæssige bånd til dine kunder
  • Dit brand bliver sjovere
  • Øger sin brandværdi

Pris, sted og tilmelding

Pris er 4.995. kr. Kurset afholdet i samarbejdet med Dansk Markedsføring, og du kan både tage det i Aarhus og København

  • Undervisningen i Aarhus foregår på Ringvej Syd 104, 8260 Viby J
  • Undervisningen i København foregår hos Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 1. sal. 2000 Frederiksberg

Gennemgående underviser

Marlene Ahlgreen er forfatter til bogen 'Character Design & Branding', som er skrevet på baggrund af et toårigt forskningsprojekt inden for området. Hun er cand.mag. i kunsthistorie og multimedier og har mange års undervisningserfaring inden for visuel kommunikation.

Gæsteindlæg

Ida-Helene Brønner, head of nordic sales, Nordic Licensing. Nordic Licensing Company er specialiseret licenssamarbejder og repræsenterer for eksempel Warner Bros, Mattel og en række store europæiske fodboldklubber. 

Bog: Character Design in Branding

Ny forskningsbaseret bog til marketingchefer, brand managers, designere og undervisere. 299 kr. - se mere her

Se mere om bogen