Digital marketing

Tag 'digital marketing' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel diplomuddannelse

Mere og mere marketing foregår online. Langt de fleste kunder og brugere har den første kontakt med din virksomhed online. Det kan enten ske ved en søgning på søgemaskiner som Google eller gennem betalt indhold i form af annoncer på sociale medier.

Men hvordan sikrer du at kunderne finder og trykker ind på netop din forretning eller virksomhed online? Det lærer du mere om på faget 'digital marketing'.

Bliv skarpere på digital marketing som SEO, SEM og sociale medier

På faget 'digital marketing' kommer du til at arbejde med alle de kanaler og medier, vi har til rådighed online. Du lærer at bruge data til at udvælge, hvad der er mest relevant. Du får en god forståelse for, hvad der passer til din målgruppe.

Du får redskaber til at håndtere søgemaskineoptimering (SEO) og Search Engine marketing (SEM). Du lærer om den teoretiske baggrund for, hvorfor noget fungerer mere effektivt end andet.

Vi arbejder primært med customer acquisition – altså hvordan vi får kunderne til at opdage os og konvertere dem til at blive kunder.

Det lærer du om

  • Målgruppeforståelse
  • Digital kampagneplanlægning
  • Sociale medier
  • Big data/social data
  • SEO (søgemaskineoptimering)
  • SEM (søgeordsmarketing, Adwords)
  • Retargeting, display, affiliate
  • E-mail marketing
  • Etik og juridiske overvejelser

Det kan du, når du er færdig

  • planlægge digitale kampagner
  • optimere din virksomheds brug af SEO og SEM
  • arbejde effektivt med sociale medier
  • bruge data til at træffe de rigtige beslutninger

Video: Det siger de studerende om faget digital marketing

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'Digital marketing' som et enkeltstående kursus, eller du kan bruge det som valgfag på en hel diplomuddannelse i salg og markedsføring. Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.

Eksamen og ECTS-point

Du afslutter faget med en eksamen, der bedømmes ud fra 7-trinsskalaen. 'Digital marketing' giver 5 ECTS-point.

Valgfaget ligger egentlig uden for uddannelsens eget område, fordi dette fag er en del af diplomuddannelsen i digital konceptudvikling, men du må gerne tage op til 15 ECTS som valgfag fra andre områder, når du læser diplomuddannelsen i salg og markedsføring - heraf udgør dette fag altså 5 ECTS-point.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Ingen kursusdato fastlagt

}