Få en uddannelse i salg og markedsføring med praksisrettet fokus og internationalt udsyn.
Med en diplomuddannelse i salg og markedsføring får du et stærkt afsæt, når du skal løse komplekse salgs- og markedsføringsopgaver.
Du får konkrete værktøjer til at planlægge din virksomheds salg, så det bidrager optimalt til virksomhedens succes – både nationalt og internationalt.
Styrk dine kompetencer, mens du er i job
Uddannelsen er for dig, der vil udvikle dig fagligt og personligt, mens du er i job. Den er både relevant, hvis du allerede arbejder med salg og marketing, og hvis du brænder for at komme til det.
Under hele uddannelsen lægger vi vægt på at bringe din dagligdag i spil. Det betyder, at metoder og teorier i høj grad relateres til dine personlige, jobmæssige erfaringer.
7 statsgodkendte enkeltfag på HD-niveau
Tag som enkeltfag eller sammensæt fagene til en fuld diplomuddannelse til samlet 60 ECTS-point. Du bestemmer rækkefølgen. En diplomuddannelse svarer til en HD 2. del eller en bacheloruddannelse.
Et praksisorienteret alternativ til HD i afsætning
En diplomuddannelse er en overbygningsuddannelse på niveau med en bacheloruddannelse og svarer niveaumæssigt til HD anden del. Uddannelsen udmærker sig ved at være tæt på praksis og direkte brugbar i din hverdag på jobbet.
Hvis du ønsker en teoretisk uddannelse med et praksisrettet fokus, så er en diplomuddannelse i salg og markedsføring et relevant alternativ til HD i afsætning.
Underviserne på uddannelsen har mange års erhvervserfaring, minimum en kandidatgrad og underviser ud fra en praksisorienteret pædagogik. Det skaber et læringsmiljø, hvor der er fokus på at anvende komplekse teorier og modeller direkte i dit arbejde med salg og markedsføring.
Hvis du senere vil bygge videre på din diplomuddannelse, er næste skridt en master- eller kandidatuddannelse.
Strategiske og operationelle værktøjer
Diplomuddannelsen i salg og markedsføring udvider din værktøjskasse, så du kan skabe yderligere værdi for din virksomhed gennem:
- Analyse og udvikling af virksomhedens forretningsmodel
- Analyse af markedet og virksomhedens evne til at dække kundernes behov
- Udvikling og pleje af kunde- og partnerrelationer
- Analyse og udvikling af virksomhedens nationale og internationale konkurrenceevne
- Udvikling af strategier inden for salg og marketing
- Generering af nye kunder samt fastholdelse og pleje af eksisterende kunder
- Optimering af virksomhedens afsætning og udnyttelse af virksomhedens muligheder for handel med kunder i hele verden
- Implementering og opfølgning af aktiviteter inden for salg og markedsføring
Du kan fra dag ét tage din viden med hjem og anvende direkte i dit arbejde i virksomheden.
Hør salgskonsulent Thomas Henneberg fra MC Emballage A/S fortælle om sit udbytte af uddannelsen (1:52 min.):
Uddannelsens opbygning
Diplomuddannelsen i salg og markedsføring er en 2-årig efteruddannelse på bachelorniveau. Du kan tage hele diplomuddannelsen, eller du kan vælge enkelte fag som selvstændige, kompetencegivende forløb.
Uddannelsen svarer til 60 ECTS-point og består af fem obligatoriske fag, to valgfag og et afgangsprojekt.
Adgangskrav
Du kan enten blive optaget direkte på diplomuddannelsen hvis du opfylder optagelseskravene, eller på baggrund af en realkompetencevurdering.
Praktisk info om uddannelsen
Her har vi samlet praktiske informationer og tilbud i forbindelse med tilmelding til uddannelsen.
Vi ved det kan være en stor beslutning, at investere sin tid i efteruddannelse. Har du spørgsmål om uddannelsen, fag, opbygning eller andet, er vi klar til at besvare dem. Spørg vores uddannelsessekretær om stort og småt - find kontaktinfo her.
Aktuelle fag
Lignende uddannelser
Se hvilke uddannelser du også kunne være interesseret i.