Kundeanalyse og forretningskoncept

Diplomuddannelsen i international handel og markedsføring

Forløbet ruster dig til at analysere virksomhedens kundegrundlag, kundernes ønsker og behov, lønsomhed og potentiale. Med afsæt i strategisk vigtig viden om kunderne bliver du klædt på til at spille en central rolle, når det gælder udvikling af virksomhedens forretningskoncept. Du lærer om opbygning af relationer, kundepleje og supply chain i relation til både kunder og strategiske samarbejdspartnere.

Faget svarer til 10 ECTS-point. 

Fagets indhold

  • Nuværende og potentielle kunder – deres strategiske situation, behov og ønsker
  • Virksomhedens strategiske fokus, herunder marketingstrategi og indsatsområder
  • Forretningskoncept og kompetencer
  • Afdækning af kundernes behov
  • Kunde- og partnerrelationer
  • Supply Chain og logistisk effektivitet
  • Kundernes lønsomhed
  • Virksomhedens online markedsplads og marketingstrategi.

Dit udbytte

Når du har taget faget, kan du:

  • analysere kunder og markeder
  • udvikle og optimere virksomhedens forretningsmodel i forhold til kundernes behov
  • analysere virksomhedens strategiske fokus, inklusive den online marketingstrategi
  • opbygge og pleje kunde- og partnerrelationer.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.