Branche- og konkurrentanalyse

Diplomuddannelsen i international handel og markedsføring

På dette forløb lærer du at identificere og analysere virksomhedens vigtigste konkurrenter, og du bliver klædt på, så du kan vurdere, hvilke konkurrenceparametre virksomheden kan fokusere på for at styrke sin position i markedet. 

Faget svarer til 5 ECTS-point. 

Fagets indhold 

  • Konkurrentanalyse, herunder Competitor Intelligence 
  • Brancheanalyse
  • Klyngedannelse og netværk
  • Benchmarking
  • Aktuelle emner i forhold til international konkurrenceevne, fx digitalisering, CSR, Supply Chain, produktudvikling, innovation, Blue Ocean Strategi og Adaptability
  • Internationale forhold og globalisering.

Dit udbytte

Når du har taget faget, kan du: 

  • analysere branche- og konkurrencesituation
  • forstå og benytte aktuelle kilder til at udvikle virksomhedens konkurrenceevne
  • anvende metoder til benchmarking
  • udnytte muligheder i netværk og klynger
  • håndtere globaliseringens betydning for konkurrencesituationen.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.