Dataanalyse

Diplomuddannelsen i e-handel

Al optimering inden for e-handel skal bygge på data. Og brugerdata er der masser af i e-handel.

Men hvordan finder du de rigtige data? Og hvordan bruger du dem til at træffe beslutninger, så I øger salget og giver bedre kundeoplevelser?

Det lærer du på faget 'dataanalyse'. Dataanalyse lyder måske lidt tørt. Men vi lover, at dataanalyse er et af de mest saftige redskabsfag, du overhovedet kan forestille dig.

Du bliver nemlig først en god e-købmand, når du har lært at indsamle, analysere, afrapportere og handle på baggrund af brugerdata. Når du får styr på den grundlæggende dataanalyse, kan du udvikle de helt rigtige løsninger inden for forretningsstrategisk anvendelse af brugerdata. 

Fagets indhold

  • Indsamling af data
  • Analyse af data
  • Konklusion og afrapportering af data
  • Forretningsstrategisk anvendelse af brugerdata

Dit udbytte

Med faget 'dataanalyse' får du: 

  • Lært at tænke udviklingsorienteret inden for webanalyse, business intelligence og brugerdata.
  • Styr på adfærdsbaseret bruger-indsigt ud fra website-data og andre bruger-data 
  • Lært at lave rapporter, hvor du kobler virksomhedens forretningsmæssige mål og de relaterede data
  • Indblik i, hvordan du bruger relevante data til at opstille data-drevne handlingsplaner
  • Viden om optimeringen af jeres digitale forretning via webstatistik, brugertests og anden tilgængelig data

Eksamen og ECTS

'Dataanalyse' giver 10 ECTS-point.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.