Oplevelsesøkonomi

Akademiuddannelsen i oplevelsesøkonomi

Faget 'oplevelsesøkonomi' har fokus på sammenhængen mellem oplevelsesøkonomi og forretningsudvikling. Du lærer arbejde med oplevelsesbaserede marketingkoncepter, som øger merværdien af din vare, dit brand eller din virksomhed og giver unikke kundeoplevelser.

Faget har desuden fokus på opbygning af partnerskaber og relationer til både kunder og medarbejdere.

Indhold

  • Oplevelsesøkonomiens værdikæder
  • Idégenerering
  • Organisationsprocesser og ledelse
  • Fundraising og sponsering
  • Markedsføring og branding
  • Best practice inden for oplevelsesøkonomi
  • Forskellige oplevelseskoncepter
  • Fremtidens oplevelsesøkonomi

Dit udbytte

Når du har taget 'oplevelsesøkonomi', kan du: 

  • vurdere, hvor i virksomhedens værdikæde, der kan arbejdes med oplevelser
  • udvikle nye oplevelsesøkonomiske idéer og koncepter
  • vurdere omfanget af merværdi for kunden og virksomheden i nye ideer og koncepter
  • definere elementerne, der udgør den gode oplevelse

Eksamen og ECTS

'Oplevelsesøkonomi' afsluttes med en mundtlig prøve kombineret med erhvervscase. Der er ekstern censur. Faget giover 10 ECTS-point. 

Hel uddannelse, eller enkeltstående forløb

'Oplevelsesøkonomi' er et fag på akademiuddannelsen i oplevelsesøkonomi, der er en del af det merkantile fagområde. Det kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser, eller du kan tage det som et enkeltstående forløb.

Vil du tage en hel uddannelse, men er i tvivl om sammensætning af fag, kan du kontakte os på deltid@eaaa.dk eller telefon 7228 6160.