Markedsføringsøkonom med speciale i business og design management

Hvis du har passion for salg og markedsføring og hvis du gerne vil gøre dig ekstra attraktiv over for møbel- og interiørbranchen, er denne linje det rette sted at starte din karriere.

På markedsføringsøkonom med speciale i business og design management bliver du en del af et fokuseret hold, som får mulighed for at få ekstra viden inden for møbel- og interiørbranchen. Du kommer til at opleve markedsføringsøkonomuddannelsens høje faglige niveau og får samtidig ekstra fagspecifik undervisning, som giver dig de kompetencer, branchen efterspørger hos kommende ansatte.

En verden af design

Som studerende på 'business og design management’ får du masser af viden direkte fra ledende branchefolk og fra undervisere, der har været ansat i branchen. Derudover får du på uddannelsen øget virksomhedskontakt i form af virksomhedsbesøg og foredrag.

Internationale og nationale projektrejser

På ’business og design management’ kommer du ud og mærker pulsen og blive inspireret af branchens innovation og nye trends. På 2. semester drager vi til udlandet for at besøge møbel- og interiørmesser i Stockholm og Milano. Under disse messer skal du - sammen med dit hold - løse konkrete opgaver. 

Udgift til disse ture afholder du selv. Vi vurderer, at kost/logi, transport og adgang til messerne samlet set vil koste ca. kr. 9.500.

Ekstra viden

For at imødekomme branchens krav til kommende medarbejdere skal studerende på markedsføringsøkonom med speciale i design management deltage i kursusforløb i designhistorie og trendspotting samt lære/høre om forskellige materialer ifm. virksomhedsbesøg.

Udlandsophold

Som studerende på ’business og design management’ har du endvidere mulighed for en plads på et sommerskoleophold i Tanzania, Malaysia eller USA. Opholdet foregår i sommerperioden mellem 2. og 3. semester. Akademiet betaler den studieafgift, som er forbundet med opholdet. Du betaler selv for kost, logi og transport.

Læs mere om sommerskoleophold.

Ligesom som almene markedsføringsøkonom-studerende kan du derudover også studere 3. semester i udlandet.

Læs mere om 3. semester i udlandet (info på engelsk).

Afslutningsvis er det også en mulighed at finde en praktikplads i udlandet på 4. semester.

Adgangskrav

Du skal opfylde adgangskravene til markedsføringsøkonomuddannelsen. Læs mere her.

Herudover vurderer vi ansøgere til markedsføringsøkonom med speciale i business design management ud fra to kriterier:

  • karaktergennemsnit fra din adgangsgivende uddannelse
  • motiveret ansøgning, CV og praktisk erfaring 

Ansøg om optagelse

Du skal søge ind på markedsføringsøkonomuddannelsen via den koordinerede tilmelding (optagelse.dk). Ansøgningsfristen er den 15. marts for kvote 2 og 5. juli for kvote 1. Læs mere her.

Du får besked, om du er optaget i et optagelsesbrev den 30. juli. Herefter kan du søge om at starte på ’business og design management’ via nedenstående ansøgningsskema.

Denne særlige ansøgningsfrist er den 4. august kl. 12.00.

Ansøgningsskema.

I din motivationsansøgning skal du reflektere over følgende spørgsmål:

  1. Hvem er du, og hvad motiverer dig?
  2. Hvad er dine interesseområder? (Fritid, fagområde)
  3. Linjen er målrettet møbel- og interiørproducenter – hvad kan du godt lide ved den branche?
  4. Du skal forvente en ekstra arbejdsbyrde på omkring 75 timer fordelt på de tre semestre samt betale kr. 5.000 ekstra til studieture i forhold til den almene markedsføringsøkonomuddannelse – hvordan vil du få tid til, samt finansiere det? 

Du får besked, om du er optaget, senest den 22. august.

Vi gør opmærksom på, at der kun oprettes ét hold pr. år, da vi ønsker, at branchen kan aftage vores dimittender. Det betyder, at du ikke er garanteret optagelse på specialiseringen 'business design management'. Hvis du ikke bliver optaget på specialiseringen, er du garanteret plads på markedsføringøkonom, almen linje.   

Kontakt

Du er velkommen til at kontakte studievejledningen for yderligere information.