Professionsbachelor-studerende laver vinderplan til Solar-koncernen

Erhvervsakademi Aarhus er vært for national konkurrence for professionsbachelorstuderende i international handel og markedsføring

Fire vestdanske erhvervsakademier og VIA i Horsens dyster 12. marts om at lave den bedste salg- og markedsføringsplan for Solar. 47 studerende og ni undervisere fra erhvervsakademier i Esbjerg, Kolding, Odense og Aarhus samt VIA i Horsens deltager i dysten, der foregår på Ringvej Syd 104.

Markedsføringsplan til Solar School

Årets casevirksomhed, Solar A/S, er det førende firma i Nordeuropa inden for produkter, viden og løsninger indenfor el, ventilation, opvarmning og vvs. De studerende er delt op i ti hold á 3-5 personer. Opgaven er at udarbejde den bedste salg- og markedsføringsplan til at kommercialisere Solar School, virksomhedens uddannelses- og træningscenter.

Travlt men også tid til kaffe

I et aflukket lokale med glasparti knokler ’team v’ for at blive færdige.

”Opgaveformuleringen er meget åben, der er mange løsningsforslag, og det kræver, at vi er innovative. Vi skal lægge kræfter i for at nå det inden deadline, men der er også tid til at drikke kaffe,” lyder det fra gruppen bestående af Helene Ørskov Larsen, Stefan Kjeldsen, Katrine Skrydstrup og Mia Andersen (billedet). De er et af de fire deltagende hold fra Erhvervsakademi Aarhus.

Kolding kæmper mod Aarhus

Ved et bord arbejder Sakib Hameed, Kristina Buchwald, Nana Rasmussen og Lea Meyer (billedet) på at få deres ord ned på papir. Holdet repræsenterer IBA Erhvervsakademi Kolding. Inden finalen i dag har der været afholdt lokale konkurrencer på de fem deltagende uddannelsesinstitutioner, der stiller med deres vinderhold, som dyster mod de andre lokale vinderhold.

Bachelor in international sales and marketing management case competition, BICC-konkurrencen, afholdes for 4. år i træk med forskellige værts-akademier fra år til år.

Dagen slutter kl. ca. 18 med kåring af et vinderhold og overrækkelse af en stor check på 7.500 kr.

Læs mere om professionsbachelor i international handel og markedsføring