34 studerende hjælper på 24 timer Odder Park Hotel med nyt forretningskoncept

Onsdag og torsdag i denne uge deltager 34 iværksætterstuderende i en innovationscamp på Montra Park Hotel i Odder. På blot 24 timer skal de finde ud af, hvordan hotellet får flere overnattende gæster og tjener flere penge. Torsdag præsenterer de deres ideer for hotellet.

”Vi håber, at de studerende kan tænke i nogle anderledes segmenter og måske opdage nogle helt nye forretningsområder. Vi er i en tid, hvor vi har stadig stigende udfordring med at tiltrække og fastholde flere gæster,” siger hoteldirektør Thomas Weifenbach Jensen.

Virkelighedens udfordringer ind i undervisningen

Med samarbejdet får hotellet stillet de studerendes lyse hoveder til rådighed kvit og frit i 24 timer, og de studerende får med hotellet som case virkelighedens udfordringer helt ind i den daglige undervisning.

”Det er ikke hver dag, vi får chancen for at få så mange friske og engagerede øjne på nogle meget aktuelle udfordringer. Vi glæder os til at se, hvad de studerende kommer op med,” siger hoteldirektøren.

Har sat sig ind i branchen

De 34 studerende læser på 2. semester på professionsbacheloruddannelsen i innovation og entrepreneurship. Forud for forløbet har de studerende sat sig ind i branchen og er blevet klædt på af hoteldirektør Thomas Weifenbach Jensen, der har fortalt om sin forretning. Derudover har de hørt og læst om Odder Kommunes infrastruktur og virksomheder for at finde ud af, om byens muligheder og potentiale udnyttes optimalt af hotellet.

Udfordende opgave

Ifølge lektor Jesper Nørskov fra Erhvervsakademi Aarhus bliver opgaven ikke nem.

”Dette er en hård udfordring, fordi det er en branche, der er presset. De får brug for alt det, de har lært om kreative og innovative processer. Kan de komme op med et brugbart koncept eller en løsning i løbet af de 24 timer, vil det være alletiders,” siger han og tilføjer.

”Nogle kommer nok til at arbejde natten igennem.”