Forum for salg og markedsføring: Do’s and don’ts og cross channel - set fra reklamebureauets side

Få tips til din markedsføring og lær af andre, når lektor Susanne Østergaard Olsen og reklamebureauet Clienti A/S gæster Erhvervsakademi Aarhus’ ’Forum for salg og markedsføring’.

Tid
Sted
Erhvervsakademi Aarhus, Ringvej Syd 104, 8260 Viby J – i kantineområdet

Nettet har med rekordfart ændret måden, vi køber på. Det stiller krav til forretningsdrivende om at markedsføre deres produkter online. Men hvad er godt og dårligt når det gælder markedsføring og hvordan sikrer man sig, at ens cross channel-strategi virker?

Kom og være med, når to direktører fra reklame – og webbureauet Clienti A/S og deler ud af deres erfaringer om, hvordan de hjælper deres kunder med markedføring cross channel. Hør også, hvad lektor Susanne Østergaard Olsen har fundet ud af, efter at have interviewet 316 små og mellemstore virksomheder om deres markedsføringsopgave.

Program

  • 15.00: Velkomst ved chefkonsulent Birgitte Bruun Kjær, Erhvervsakademi Aarhus
  • 15.10: Susanne Østergaard Olsen - lektor hos Erhvervsakademi Aarhus – fortæller om sit forskningsprojekt ’Sælg dig til vækst’, der handler om, hvordan 316 små og mellemstore virksomheder griber markedsføringsopgaven an
  • 15.30: Networking
  • 16.00: Jesper Søderberg – direktør hos Clienti A/S – fortæller om, hvad der sker, når markedsføringen ikke bliver grebet ordentligt an. Herefter fortæller digital direktør i Clienti Søren Braad Steen om, hvordan man lykkes med sin cross channel-markedsføring med udgangspunkt i konkrete kundeoplevelser
  • 17.00: Arrangementet slutter.

Oplægsholdere

Susanne Susanne Østergaard Olsen – lektor og projektleder på Erhvervsakademi Aarhus
Susanne startede sin karriere indenfor marketing-faget som produkt- og brandmanager i Arla-koncernen. I 12 år har Susanne undervist i markedsføring, innovation and entrepreneurship på først Århus Købmandsskole og sidenhen Erhvervsakademi Aarhus. Her har hun de seneste to år virket som projektleder i udviklingsafdelingen, hvor hun pt. leder et forskningsprojekt, der analyserer salgs- og marketing-kompetencerne i små og mellemstore virksomheder, og hvad det betyder for virksomhedernes vækst. Susanne er cand.merc. fra Aarhus Universitet.
Jespersoederberg Jesper Søderberg – direktør hos Clienti A/S
Bureaudirektøren har en baggrund som cand. merc i afsætning og har arbejdet i reklamebranchen i 30 år, bl.a. som direktør og planner for bureauerne Uncle Grey, Par No 1 og Scanad.
”Cross channel er et hamrende aktuelt emne i alle virksomheder. Nettets udbredelse gør, at mange specialiserede virksomheder kan blive fundet online af deres kunder. Alligevel overser mange små og mellemstore virksomheder potentialet i deres hjemmeside. Den stigende cross channel-købsadfærd og mulighederne i digital markedsføring gør, at det aldrig har være mere spændende at være i reklamebranchen,” siger Jesper Søderberg.
Soerenbraadsteen1 Søren Braad Steen – digital direktør i Clienti A/S
Søren er uddannet biløkonom fra Erhvervsakademi Aarhus og har en HD i afsætning. Han har gennem fem år arbejdet med digital forretnings- og produktudvikling hos eBay i Danmark og Holland. Søren vil i sit oplæg fortælle om, hvordan man lykkes med sin cros channel-markedsføring ved at benytte den rigtige proces og illustrere sine pointer med konkrete kunde-eksempler

Tid

Tirsdag den 20. oktober 2015 kl. 15-17.

Sted

Erhvervsakademi Aarhus
Ringvej Syd 104
8260 Viby J
Find vej >>

Arrangementet foregår i kantineområdet.

Hvem kan deltage

Alle er velkomne – og det er gratis at deltage. Tag gerne en medarbejder, chef eller kollega med.

Kontakt

Du er velkommen til at kontakte chefkonsulent Birgitte Bruun Kjær på 7228 6167 eller sama@eaaa.dk, hvis du har spørgsmål. 

Tilmelding

Der er nu lukket for tilmelding