Randers+Radius - forretningsudvikling efter fusion

Et samarbejde mellem Randers+Radius og Erhvervsakademi Aarhus sikrede en positiv overgang efter fusion.

Randers+Radius er resultatet af en fusion af to virksomheder. Randers+Radius benyttede denne anledning til at udvikle en forretningsstrategi for virksomheden gennem en innovationsproces. Virksomheden ønskede endvidere at blive mere strategriske og fokuserede i forhold til markeder, kunder, produktsortiment og trends.

Alle processer blev faciliteret af undervisere fra Erhvervsakademi Aarhus, der inddrog studerende fra professionsbacheloruddannelsen i innovation og entrepreneurship. Denne proces sikrede, at nyeste viden blev integreret i virksomhedens løsninger, og at de studerende fik praktisk erfaring med deres felt.

Udbytte

Projektet resulterede i:

  • en brugbar og dynamisk strategi, der kan give en fælles kurs for markedsførings- og salgskanaler, produktudvikling og kompetenceudvikling for både ledere og medarbejdere.
  • strategiske forslag til nye produkter, nye markeder og kundesegmenter ligesom virksomhedens vækstmuligheder blev afklaret.
  • et videnkredsløb mellem Erhvervsakademi Aarhus og Randers+Radius. Dette skete ved, at nyeste viden blev bragt ud til virksomheden, som samtidig leverede viden om de nyeste bevægelser i praksisområdet.

Samarbejdspartnere

 Randersradius (1)  Uddannelses Og Forskningsministeriet

 

Projektperiode og kontaktperson

  • Projektperiode: 12. juni 2013 - 1. marts 2014
  • Projektleder: Lea Sørensen