Uddannelsen giver en faglig ballast

Vibeke Christensen, der er afdelingsleder hos Videncenter for Landbrug mente selv, at hun trængte til at få fyldt mere viden og teori i den faglige rygsæk, da hun for over to år siden meldte sig til diplomuddannelsen i ledelse hos Ledelsesakademiet.

- Jeg arbejdede dengang som teamleder her hos Videncenter for Landbrug og kom løbende ud for ting, hvor jeg følte mig udfordret på, hvorvidt jeg havde evnerne til at bestride et lederjob. Jeg har ingen egentlig lederuddannelse, men arbejder i en virksomhed, hvor folk generelt har høje uddannelser, og jeg kunne derfor godt tænke mig en større faglig ballast, forklarer Vibeke Christensen. 

Pay-off

I takt med at hun via sin diplomuddannelse fik større teoretisk indsigt og erfaring med ledelse, steg hendes faglige selvtillid. Og et år inde i uddannelsen gav det for alvor pote, at hun havde fordybet sig i ledelsesstrategi. Hun avancerede nemlig fra at være teamleder til at blive afdelingsleder hos Videncenter for Landbrug.

- Til jobsamtalen brugte jeg min viden om, hvordan man implementerer en strategi og løbende følger op på processen. Jeg følte, at jeg havde noget at byde ind med og simpelthen havde en større faglig ballast at trække på, forklarer Vibeke Christensen.

Respekt om uddannelsesforløb

I dag har hun fungeret som afdelingsleder i Videncenter for Landsbrug i lidt over et år. Hun færdiggjorde uddannelsen i december sidste år og har gennem hele forløbet mærket medarbejdernes engagement i hendes uddannelse.

- De fulgte mine eksaminer tæt og var meget optaget af, hvordan det skulle gå mig. Jeg har i det hele taget oplevet en stor respekt om mit uddannelsesforløb, forklarer Vibeke Christensen.