Kundefokuseret salg

Giv dit salg et løft - lær at håndtere forskellige kundetyper

Hvordan kommunikerer du bedst med de forskellige personprofiler, du møder? Hvad fungerer overfor hvem – og hvordan kan du aktivt tage højde for det i alle salgets faser? Få inspiration til at finde svarene på dette kursus og lær, hvordan differentieret og målrettet kommunikation kan give grundlag for bedre salgsresultater.

Formålet med kurset er at give dig effektive værktøjer, så du kan kommunikere differentieret og sælge med succes til forskellige kundetyper. Fx den hårdkogte direktør, den skeptiske kvalitetschef, den iderige salgschef og den hensynsfulde produktionschef.

Før kurset udfylder du din egen DiSC-profil. Du lærer, hvordan du med viden om din egen og andres personprofiler kan optimere din egen indsats i alle salgets faser. På kurset får du fire dage med undervisning og praktisk træning i at kommunikere så differentieret, målrettet og effektivt som muligt – alt efter hvilken type du sidder overfor.

 

Målgruppe

Medarbejdere og ledere inden for salg.

Kurset er for dig, der ønsker at:

  • blive bevidst om din egen personprofil og få viden om forskellige personprofiler, så du bedre kan mache den enkelte kunde
  • træne i at bruge din viden om personprofiler aktivt, når du forbereder dit salg, afdækker kundens behov, præsenterer dit produkt og forhandler med kunden
  • få redskaber til at analysere og forstå forskellige købsmotiver
  • blive introduceret til konkrete værktøjer til at skabe tillid og en god dialog med kunden 
  • få teknikker til at håndtere vanskelige kunder.

 

Indhold

  • Dag1: DiSC og personprofiler
  • Dag 2: Kommunikation
  • Dag 3: Læs din kunde
  • Dag 4: Den vanskelige kunde
  • Hvilke personprofiler møder du - og hvordan kan du 'læse' dem?
  • De forskellige kundetypers motiver for at købe
  • Valg af kommunikationsstrategi - alt efter personprofil
  • Forhandlingsteknik og håndtering af indvendinger
  • Optimering af overblik og råderum
  • Hvordan opnår du det bedste forhandlingsresultat - både for dig og kunden?
  • Hvordan håndterer du din 'vanskeligste' kunde? 
  • 1 times personlig feedback på DiSC-personprofilen.

 

Om undervisningen

Grundlaget for undervisningen er din egen hverdag. Kurset veksler mellem korte underviseroplæg, praktiske øvelser og feedback. Deltagernes egne eksempler og erfaringer bliver inddraget i undervisningen for at knytte indholdet i kurset så tæt til hverdagen som muligt. Der bliver under hele kursusforløbet tid til feedback, diskussioner, rådgivning og opsamling, så alle får det størst mulige kompetenceløft og kan tage forbedrede salgsteknikker direkte med hjem i egen organisation.

Du får et kompendium med undervisningsbilag, øvelser mv. samt en omfattende rapport, der beskriver din egen DiSC-profil.

 

Praktiske oplysninger

  • Undervisningen er kl. 9-16 alle dage.
  • Det foregår på Ringvej Syd 104, 8260 Viby J
  • Prisen er inkl. materialer og forplejning