Kundeanalyse og forretningskoncept

Fjernundervisning

Forløbet ruster dig til at analysere virksomhedens kundegrundlag, kundernes ønsker og behov, lønsomhed og potentiale. Med afsæt i strategisk vigtig viden om kunderne bliver du klædt på til at spille en central rolle, når det gælder udvikling af virksomhedens forretningskoncept. Du lærer om opbygning af relationer, kundepleje og supply chain i relation til både kunder og strategiske samarbejdspartnere.

Faget svarer til 10 ECTS-point. 

Fagets indhold

  • Nuværende og potentielle kunder – deres strategiske situation, behov og ønsker
  • Virksomhedens strategiske fokus, herunder marketingstrategi og indsatsområder
  • Forretningskoncept og kompetencer
  • Afdækning af kundernes behov
  • Kunde- og partnerrelationer
  • Supply Chain og logistisk effektivitet
  • Kundernes lønsomhed
  • Virksomhedens online markedsplads og marketingstrategi.

Dit udbytte

Når du har taget faget, kan du:

  • analysere kunder og markeder
  • udvikle og optimere virksomhedens forretningsmodel i forhold til kundernes behov
  • analysere virksomhedens strategiske fokus, inklusive den online marketingstrategi
  • opbygge og pleje kunde- og partnerrelationer.

Fjernundervisning

Diplomuddannelsen udbydes nu også som fjernundervisning målrettet dig, som ikke har mulighed for at deltage i holdundervisningen. 

Fjernundervisning består i høj grad af selvstudie og forudsætter derfor en høj grad af selvdisciplin, idet uddannelsen i forvejen kræver en høj grad af læsning og forberedelse. Du får adgang til en række videoer med gennemgang af det mest centrale stof, du tilbydes vejledning og sparring, især omkring skrivning af eksamensopgaver, og du har mulighed for at deltage i et begrænset antal webinarer. Hvis du ønsker at deltage i et fag som fjernundervisning, anbefales det at du er til stede i den første introduktion. Eksamen kan foregå på Erhvervsakademi Aarhus eller online.