Digital marketing

Mere og mere marketing foregår online. Langt de fleste kunder og brugere vil have den første kontakt med din virksomhed online enten ved en søgning eller gennem betalt indhold.

I faget 'digital marketing' kommer du til at arbejde med alle de kanaler og medier vi har til rådighed online. Du lærer at bruge data til at udvælge, hvad der er mest relevant. Du opnår en forståelse for hvad der passer til din målgruppe.

Du får redskaber til at kunne håndtere SEO og SEM. Vi kommer til at arbejde med den teoretiske baggrund for hvorfor noget fungerer mere effektivt end andet. Vi arbejder primært med customer aquisition – hvordan vi får kunderne til at opdage os og blive kunder.

Indhold

  • målgruppeforståelse
  • digital kampagneplanlægning
  • sociale medier
  • big data/social data
  • SEO (søgemaskineoptimering)
  • SEM (søgeordsmarketing, Adwords)
  • retargeting, display, affiliate
  • Google analytics, test
  • email marketing
  • etik og juridiske overvejelser

Udbytte

Med Digital markedsføring får du kompetencer til at;

  • planlægge digitale kampagner
  • optimere din virksomheds brug af SEO og SEM
  • arbejde effektivt med sociale medier
  • bruge data til at træffe de rigtige beslutninger

Eksamen og ECTS

Du afslutter forløbet med en skriftlig opgave med et mundtligt forsvar. ’Digital Marketing’ udgør 5 ECTS-point.