Sociale medier

'Sociale medier' er for dig, der varetager virksomhedens kommunikation via sociale medier.

Du får viden om mediebrug og -adfærd og metoder til at skabe dialog og engagement på sociale medier. Du lærer at udforme og eksekvere en social medie strategi, herunder at vælge de rette platforme i forhold til dine målgruppers behov og tilstedeværelse på internettet.

Målgruppe

Du kan være digital redaktør, tekstforfatter, kommunikationsmedarbejder, social media manager eller community manager. Måske arbejder du bredt inden for marketing men oplever, at sociale medier tager stadig mere af din tid, fordi du både skal producere engagerende indhold og besvare kundehenvendelser via jeres online platforme.   

Indhold

  • Sociale medieplatformes forskellighed og dynamikker, herunder shitstorms og lovestorms
  • Social media strategi, herunder valg af egnede platforme til målgruppen
  • Cross media og kunderejsen
  • Content strategi som grundlag for Content Marketing
  • Overvågning af omtale, måling af engagement og sentiment
  • Community building
  • Brugerinvolvering og co-creation
  • Salg og kundeservice gennem sociale medier
  • Intern brug af sociale medier

Udbytte 

  • Du kan selvstændigt analysere behovet, planlægge og vedligeholde en virksomheds aktivitet på sociale medier.
  • Du kan interagere med modtagerne og facilitere en konstruktiv dialog.
  • Du kan indtænke social media strategien i organisationens øvrige strategier, herunder formulere politikker og retningslinjer for medarbejdernes online adfærd og brug af sociale medier. 

Om undervisning og underviserne

Undervisningen er praksisnær med en blanding af oplæg, diskussion og arbejde med cases – ofte med udgangspunkt i de aktuelle udfordringer, holdets studerende oplever i deres dagligdag. 
Underviserne har foruden deres faglige kompetence også erfaring fra det private erhvervsliv eller offentlige arbejdsmarked. 

Eksamen og ECTS

'Sociale medier' afsluttes med en mundlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og en skriftlig opgave. 'Sociale medier' giver 10 ECTS-point.

Fleksibel efteruddannelse

'Sociale medier' er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, som er en del af det merkantile fagområde. 'Sociale medier' kan ligeledes indgå som et valgfag på andre akademiuddannelser.

Du kan også tage 'sociale medier' som et enkeltstående uddannelsesforløb.

Ønsker du senere en hel akademiuddannelse, kan der dog være begrænsninger eller specifikke anbefalinger i fagrækkefølgen. Kontakt os på deltid@eaaa.dk eller telefon 7228 6160, hvis du har spørgsmål. Eller book en karrieresamtale her