Service

Har du dagligt kontakt med kunder eller borgere? Opnå bedre resultater i dit arbejde med god service

Formålet med 'service' er at give dig en forståelse af grundlæggende service og kompetence til at agere i forhold til forskellig serviceadfærd, tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kunder/borgere. Derved opnår du bedre serviceresultater.

Med 'service' får du også en introduktion til grundlæggende teknikker i forbindelse med at planlægge, gennemføre og følge op på god service, samt forståelse for vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger og arbejde med egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.

Målgruppe

'Service' er for:

  • medarbejdere, der til daglig har kontakt med enten kunder eller borgere
  • medarbejdere, som samtidig mangler redskaber til selve kundekontakten og kommunikationen med kunden samt at få defineret, hvad service er på deres arbejde og forståelse for værdien af god service.

Indhold

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team
  • Personlig planlægning & effektivitet
  • Transaktionsanalyse og assertion
  • Personprofiler
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Servicedialogen
  • Service på forskellige platforme
  • Reklamationsbehandling
  • Målsætning i service
  • Telefonen som redskab
  • Kø-teori og belastning
  • Team og motivation

Dit udbytte

Du får indsigt i:

  • udviklingsbaseret viden om centrale metoder og modeller inden for service og serviceholdninger
  • praksis, teori og metode i forhold til, hvilke personlige egenskaber der er vigtige i servicearbejdet
  • praksis omkring, hvordan personlighed og kommunikationsform kan påvirke servicen
  • hvordan centrale teorier om kommunikation er væsentlige omdrejningspunkter i servicearbejdet
  • egne styrker og svagheder i servicesammenhæng ud fra personprofilanalyse
  • service individuelt og i teams
  • hvordan servicemedarbejderen håndterer reklamationer
  • service som en del af implementeringen af virksomhedens værdier, hvor værdierne omsættes til handling

Eksamen og ECTS-point

Du afslutter forløbet med en mundtlig eksamen, der har afsæt i en erhvervscase. Du får karakter efter 7-trinsskalaen. 'Service' giver 5 ECTS-point.

Fleksibel efteruddannelse

'Service' er et valgfag på akademiuddannelsen i international handel og markedsføring, som er en del af det merkantile fagområde. 'Service' kan ligeledes indgå som et valgfag på andre akademiuddannelser.

Du kan også tage 'service' som et enkeltstående uddannelsesforløb.

Ønsker du senere en hel akademiuddannelse, kan der dog være begrænsninger eller specifikke anbefalinger i fagrækkefølgen. Kontakt os på deltid@eaaa.dk eller telefon 7228 6160, hvis du har spørgsmål. Eller book en karrieresamtale her