Salg og markedsføring

Akademiuddannelsen i byggekoordination

På faget ’Salg og markedsføring’ lærer du at udarbejde interessentanalyser og konkurrentanalyser, vurdere og anvende marketingmix og porteføljemodeller samt at påtage dig et konkret salgsarbejde.

Du får kompetencer til at håndtere sammenhænge mellem marketingsstrategier og salgsstrategier.

Indhold

  • Købsadfærd B2B og B2C
  • Segmentering
  • Målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Virksomhedens handlingsparametre (marketingmix – de 7 p’er)
  • Marketingsplan

Dit udbytte

Når du har taget 'Salg og markedsføring', kan du:

  • deltage i udarbejdelse af virksomhedens strategiske markedsføring, herunder udvikling af en markedsføringsplan
  • håndtere sammenhænge mellem marketingsstrategier og salgsstrategier
  • udarbejde interessentanalyser (herunder PEST og konkurrentanalyse)
  • vurdere og anvende marketingmix og porteføljemodeller
  • identificere de nyeste marketingværktøjer
  • påtage dig et konkret salgsarbejde

Eksamen og ECTS

'Salg og markedsføring' giver 10 ECTS-point. 

'Salg og markedsføring' afsluttes med en mundtlig prøve med baggrund i et kort projekt. Intern censur.

Fleksibel efteruddannelse

'Salg og markedsføring' er et retningsbestemt fag på akademiuddannelsen i byggekoordination, som er en del af det merkantile fagområde. 

'Salg og markedsføring' kan ligeledes indgå som et valgfag på andre akademiuddannelser, og du kan tage faget som et enkeltstående uddannelsesforløb.

Ønsker du senere en hel akademiuddannelse, kan der dog være begrænsninger eller specifikke anbefalinger i fagrækkefølgen. Kontakt os på deltid@eaaa.dk eller telefon 7228 6160, hvis du har spørgsmål, eller book en karrieresamtale her.