Oplevelsesøkonomi

Faget 'oplevelsesøkonomi' har fokus på sammenhængen mellem oplevelsesøkonomi og forretningsudvikling. Du lærer arbejde med oplevelsesbaserede marketingkoncepter som øger merværdien af din vare, dit brand eller din virksomhed og giver unikke kundeoplevelser.

Der er desuden fokus på opbygning af partnerskaber og relationer til både kunder og medarbejdere.

Indhold

  • Oplevelsesøkonomiens værdikæder
  • Idégenerering
  • Organisationsprocesser og ledelse
  • Fundraising og sponsering
  • Markedsføring og branding
  • Best practice inden for oplevelsesøkonomi
  • Forskellige oplevelseskoncepter
  • Fremtidens oplevelsesøkonomi

Dit udbytte

Når du har taget 'oplevelsesøkonomi' kan du: 

  • vurdere, hvor i virksomhedens værdikæde, der kan arbejdes med oplevelser
  • udvikle nye oplevelsesøkonomiske idéer og koncepter
  • vurdere omfanget af merværdi for kunden og virksomheden i nye ideer og koncepter
  • definere elementerne, der udgør den gode oplevelse

Eksamen og ECTS

Mundtlig prøve kombineret med erhvervscase. Ekstern censur. 'Oplevelsesøkonomi svarer til 10 ECTS-point.